Monday, February 18, 2019

Cerita hujung Minggu

Assalamualaikum..
Hye semua..

Weekands kami agak sibuk.. MIL ikut adik encik suami jalan.. Maka kami pun meluangkan masa bersama.. Kami ke Ipoh hantar barang dekat rumah sewa Sha.. Singgah Novelhut cari novel.. Jumpalah sebuah.. Kemudian terus gerak ke Seri Iskandar, jemputan kenduri kahwin sepupu encik suami.. Alang-alang dah dekat, Sha terus balik rumah abah Sha.. Lama tak balik kan.. Singgahlah jenguk abah.. Tapi tak tidur sebab esoknya nak ke Hospital Sungai Buloh, melawat adik ipar abah masuk wad.. Wakil abah untuk pergi melawat.. Penat tapi anak-anak seronoklah.. Berjalan dari pagi Sabtu.. Sambung pula pagi Ahad..

Kalau berjalan macam ini memang Sha siap gosok baju anak-anak sebelah malamnya.. Kemas bag esok paginya.. Tak adalah kelam kabut sangat nanti pagi Isnin..

Balik rumah abah, abah hidang buah-buahan.. Buah bidara ini saiz besar.. Memang puas makan.. selalu jumpa yang comel-comel je..

Rak baju yang Sha letak dekat rumah sewa Sha di Ipoh.. Beli kat shopee je.. Murah dan berbaloi.. Campur postage baru 80 lebih.. Dekat kedai seratus lebih tu..

18 comments:

  1. Sedap kan buah bidara..SA kalau jumpa dapat yang kecik2 je..tak dapat hat yang besar macam ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu SA.. Susah nak cari yang besar-besar ini..

      Delete
  2. kecur air liur tgk buah bidara..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan.. Sha kalau jumpa memang beli walaupun kecik..

      Delete
  3. Swdap nya buah bidara. Yg besar2 ni manis kan. Kadang beli yg kecik sgt dia kelat2 pqhit lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup.. yang besar ini manis lagi dari yang kecik-kecik..

      Delete
  4. Baru sekali makan..PC suka sangat buah bidara ni..tempoh hari pergi pasar.cari lagi dah tak ada.Allahu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sha pun suka PC.. Tak pasti kat area Sha ini ada jual lagi ke tak.. Selalu jumpa kat pasar malam je..

      Delete
  5. Sedapnya bidara. Kalau saya beli mesti nak pilih yang besar sebab manis, kalau kecil tu biasanya kurang manis..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sha pula jarang jumpa saiz besar.. Kat area rumah Sha ini selalunya yang jenis kecil tu je ada..

      Delete
  6. br aritu member kasi buah bidara p sy lupa nk mkn at the end lembik gitu je

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »