Friday, January 4, 2019

Balut Buku Sekolah

Assalamualaikum..
Hye semua..


Alhamdulillah.. Selesai dah urusan membalut buku-buku sekolah Amani dan menulis nama.. Kikiki.. Tampal nama yang lebih tepat.. Mujurlah sticker nama tahun lepas masih ada.. Senang sikit kerja.. Lepas tu tahun ini cuma perlu balut buku sekolah pagi sahaja sebab Amani dapat buku teks baru.. Dapat lepas 2 hari sekolah.. Buku sekolah petang pula cuma perlu tampal nama sebab dapat buku yang sudah siap berbalut.. Sha tak bukalah sebab balutan plastiknya masih elok kan.. Kalau balutan plastiknya rosak, memang Sha bukalah dan balut baru..

Buku-buku Imani pula tak perlu dibalut atau tuliskan nama.. Sebab semua buku tinggal di sekolah.. Pra sekolahkan..


Berlebihan plastik pembalut buku dan salotape.. Takpe, boleh digunakan untuk membalut novel dan buku-buku Sha.. Kikiki..

9 comments:

  1. Alhamdulillah..dah selesai...lega.

    ReplyDelete
  2. lambat dpt buku teks ye...nasibaik dpt yg br...akak bab balut2 membalut tugas husband...akak cop nama je kt buku tulis..tp nasibaik buku teks yg dpt kalini ok lg pembalutnya

    ReplyDelete
  3. Time sekolah dulu MN malas nak balut buku leceh sangat hahaha

    ReplyDelete
  4. balut jangan tak balut..hehe

    ReplyDelete
  5. Mama.pun guna pembalut klasik mcm tu wpun skrg byk yg jual segera punya

    ReplyDelete
  6. Skrang musim balut membalut buku yeh hehe

    ReplyDelete
  7. hehehe lisa pun sekarang tgh tolong adik adik je balut buku, gosok baju semua tu. ermmm lama tak jenguk sini. hehe dah hbis spm ni, so dtg bw! feel free baca new entry lisa ni https://abeautybutabeast.blogspot.com/2019/01/finally-its-over-part-time-job-please.html

    ReplyDelete
  8. zaman sekolah dulu balut dgn kertas myk je. yg krg berkemampuan balut dgn surat khabar. cikgu pn x leh nk ckp apa

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »