Saturday, January 19, 2019

Jalinan Rahsia oleh Muhammad Jafar Darwis

Assalamualaikum..
Hye semua..

Cerita dalam ini ada dua kisah yang saling berselang seli.. Antara dua dunia manusia dan juga dunia liliput(manusia kerdil).. kedua dua dunia ini saling bertembung dan manusia membantu liliput ini untuk berdamai.. Pengembaraan yang menarik di pihak Jafar dan rakannya Amri.. Bertemu dan membantu liliput dalam pengembaraan mereka meredah hutan mencari air terjun.. Memang menarik sebab cara penyampaian penulis bukanlah terus tapi cerita dalam cerita dan imbas semula.. Agak unik penyampaiannya..

Sha baca pada 18.01.2019 dan selesai pada 19.01.2019..

Buku ini koleksi Perpustakaan tempat Sha berkerja..
Terbitan Creative Enterprise.. Tahun 1999..

6 comments:

  1. Menarik. Namun sayangnya, buku ni tiada di tempat ABM bekerja. Huhuhu

    ReplyDelete
  2. Dah lama rupanya buku ni. Saya tak pernah lagi dengar nama penulis tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup buku lama.. Akak pun baru pertama kali baca.. :)

      Delete
  3. 1999, wow. Lama jugak ya. Susah nak jumpa buku dulu2 dekat library.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup.. tahun 1999.. dekat library akak keje nie masih ada..

      Delete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »