Sunday, January 20, 2019

When Time Stops (2018)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Firstly, Sha nak pesan.. Tengok drama ini dengan lapang dada ye.. Jangan pula taksub dan terlalu mengakui apa yang disampaikan.. Ini hanyalah hiburan..

Drama bersiri Korea ini mengenai manusia yang boleh menghentikan masa ikut kesukaan hatinya.. Manusia ini bernama Moon Joon Woo.. Memang kuasa yang dimilikinya unik sebab boleh menghentikan masa.. Dalam pada masa yang sama ada sejarah hidupnya yang hilang dari ingatan.. Kim Sun Ah pula sebahagian dari kenangan lalu itu.. Bila takdir menemukan mereka sekali lagi, perkara yang lepas pun muncul semula.. Grim Reaper yang bertindak melenyapkan mereka yang mempunyai kebilehan istimewa mula muncul dan mengganggu.. Berjayakah mereka bersatu tanpa gangguan??

Drama ini lebih pada hubungan cinta dan juga sifat kemanusiaan.. Sha suka bila Joon Woon yang ada kelebihan menghentikan masa menggunakan kelebihan beliau untuk membantu orang lain selepas bertemu Sun Ah..

WHEN TIME STOPS @ AT THE MOMENT @ THAT MOMENT @ TIME WHEN TIME STOPS @ THE GIFT | 24 October 2018 | 12 episodes | Romance, Drama, Fantasy |
Sinopsis: A man who can stop time meets a woman unaffected by time.
Moon Joon Woo is a seemingly-ordinary person, except for the fact that he can stop time. His special ability makes him lonely and he finds no meaning in life. When he needs somewhere to live, he moves into a basement owned by the building owner, Kim Sun Ah. 
Kim Sun Ah is a hard-working, financially struggling girl who appears to have much joy in her life, but in fact struggles to pay off her father's debt. Joon Woo finds that when he stops time, Sun Ah is not affected and continues to walk amongst a time-stopped world. 
With bubbly Sun Ah by his side, can the lonely Joon Woo begin to find the meaning of his existence?
(Source: AJ at MyDramaList)

6 comments:

  1. Nampak menarik. ika dah lama tak tgk cerita korea hee. Thanks for sharing kak sha ✌🏻

    ReplyDelete
  2. Yg ni mcm best. 12 episod je lg ngam. Haha

    ReplyDelete
  3. nak tgk la ni.. sbb takde layan drama lagi

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »