Wednesday, January 2, 2019

Hari Pertama Persekolahan

Assalamualaikum..
Hye semua..

Baru berkesempatan nak menulis mengenai hari pertama persekolahan Amani dan juga Imani.. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar walaupun ada drama di pagi hari oleh Imani.. Amani tak ada masalah.. Selain drama yang dicetuskan Imani, berlaku peristiwa yang tak dijangka.. Stoking hitam tak muat.. Wargh.. Memang tak bagus betul produk Sakan ini.. Stokingnya ketat dan tidak meregang.. Imani pun tak boleh nak pakai stoking kakak Amani.. Maknanya memang stoking tu bermasalah.. Rugi sangat.. Beli 6 pasang seorang pula tu.. Memang tak ada rezekilah nampaknya.. Jenama Cemerlang pun nipis.. Tak tebal macam stoking putih sebelum ini..

Lupakan pasal stoking.. Sambung cerita sekolah Amani dan Imani.. Sekolah pagi tak ada masalah.. Cuma Sha ambil cuti untuk pastikan rutin tahun lepas berjalan lancar.. Amani dan Imani naik van yang betul.. Sebelah petang pula masa Sha sampai rumah pengasuh, Amani dan Imani dah pun siap untuk sekolah agama.. Disebabkan Imani dah biasa sekolah, jadinya tak adalah drama nangis-nangis di sekolah agama.. Siap lambai-lambai lagi masa mak nak balik.. 

Petang habis sekolah, terus bawa Amani dan Imani pergi cari stoking baru.. Kepenatan mereka berdua menunggu untuk sampai ke rumah.. Alhamdulillah, selesai hari pertama.. 

Drama 02 Januari 2019..


6 comments:

  1. seronok tengok kanak2 pertama kali ke sekolah..

    ReplyDelete
  2. Ruginya, 12 pasang lah maknanya tak muat untuk dipakai. Dah tak de rezeki nak buat macam mana. Kena beli yang barulah.

    ReplyDelete
  3. Pengalaman tu penting.. selamat bersekolah anak2

    ReplyDelete
  4. psssst !! ada sesuatu untuk akak disini. cepat cepat !!
    https://sitiyangmenaip.blogspot.com/2019/01/top-commentators-2018-blog-siti-yang.html

    ReplyDelete
  5. selamat kembali ke sekolah..oh ketat plak stokin tu ye...aritu nk cari kasut hitam byk size tkde...stokin pn tk byk..nasibaik dkt aeon ada

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »