Tuesday, January 15, 2019

Kelibat Setan oleh Yoana Dianika

Assalamualaikum..
Hye semua..

Satu buku dengan dua cerita.. Tajuk itu menyampaikan dua cerita tapi bila dibaca seolah-olah satu cerita.. Kelibat dan Setan oleh Yoana Dianika.. Menarikkan.. Buku ini merupakan karya penulis dari Indonesia.. Jadi penggunaan ayatnya adalah dialek Indonesia..

Novella Kelibat
Vila Andaru menemukan mereka.. Yudha dihantar ke Vila ini untuk pulihkan kesihatannya.. Elisa pula mencari kakaknya yang telah lama hilang tak tahu ke mana.. Dewa pula menemani dan menjaga Elisa.. Penamat cerita ini memamg twisted habis.. hahaha.. Plot twist yang mengejutkan..

Novella Setan
Mengisahkan lima sahabat yang berkawan baik.. Devina merupakan gadis yang sangat sukakan perkara-perkara mistik.. Begitu teruja bila menjumpai siaran radio misteri yang bersiaran pada waktu-waktu terntu sahaja.. Melalui siaran itu Devina terdengar satu permainan yang mengujakan.. Permainan yang mengundang Syaitan untuk mengganggu dan memusnahkan hidup mereka.. Semuanya keranan dendam, dendam manusia yang hidupnya terseksa dan merasakan tidak ada kebahagiaan hingga mengundang aura jahat untuk menghampiri..

Sha baca pada 12.01.2019 dan selesai pada 15.01.2019..

Koleksi Sha

Terbitan Lejen Press

10 comments:

  1. Jarang jumpa 2 novella dalam 1 buku. Selalunya 1 cerita 1 buku, atau antologi. Yang ni unik la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan.. Sha beli je.. Tak baca sinopsis pun.. saja test..

      Delete
  2. Saya tak pernah lagi baca karya daripada Indonesia. Kak Sha beli buku ni kat mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beli dekat Bookcafe.. Jannah trylah usha.. Ada banner dia kat belah kanan blog akak nie.. Sekarang tengah sale.. RM2 kalau tak silap..

      Delete
  3. buku seram camni x berani nak baca tgh malam. hehe

    ReplyDelete
  4. Kalau kak sha nak tau. Tajuk kelibat tu kan, ada satu movi indon sebijik cm cerita dlm tu hehe. Ika pun dh baca dah buku ni hee.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang tak lah akak nak tengok filem tu.. hahaha.. baca okay lagi..

      Delete
  5. klu bahasa Indonesia mmg takleh la klu myra. cepat bingung! hehe

    Myra | The Grey Lines Between

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »