Tuesday, March 20, 2012

- Semangat yANG hILANG -

  Malam nie entah kenapa, aku bersedih kembali.. di saat2 aku rasakan diri semakin pulih kesedihan datang bertamu.. aku cuba untuk bangkit dari kejatuhan ini namun aku seolah2 tidak berdaya... tersungkur aku di kaki langit disaat aku telah menggapai awan... haruskah aku terus melangkah dalam kepayahan dan kesakitan walaupun aku tau ini hanyalah dugaan kecil yang harusku lalui dengan penuh keinsafan.. di saat inilah aku rasakan betapa kerdilnya diri... betapa aku hanyalah manusia biasa yang punya hati dan perasaan.. Keadaan ini membuatkan aku berada dalam kemurungan yang x bertepi...

  Aku cuba untuk bangkit dan melangkah tapi kaki seolah2 terpahat di bumi... menyebabkan setiap kali aku cuba melangkah aku tidak kemana.. kekal terpaku di dalam kesedihan dan kemurungan yang tidak bertepi.. hati hanya tenang disaat mendengar kalimah Allah.. hanya pada mu Ya Allah aku memohon.. memohon dengan sepenuh hati, agar hati ini redha menerima dan tabah melalui.. kekuatan dan semangat ku seru kau kembali... kembalilah kerana aku sangat memerlukan..

  Hati... janganlah bersedih... jiwa.. janganlah terus berduka... kaki... janganlah terus kaku... air mata... berhentilah mengalir... senyum... kembalilah semula.. kegelapan... nyahlah dari sisi... cahaya... muncul lah semula... mata... janganlah terus terpejam...

  Wahai semangat ku seru kembalilah ke dalam diri.. bangkitlah Shahida Binti Mohamed... bukan sekali kau diuji tetapi kau terus bangkit dan melangkah... jangalah mengalah disaat kekalahan hanyalah dugaan... sesungguhnya masih banyak yang perlu kau lalui... masih ada yang menemani dan memerlukanmu... janganlah berhenti mengharap dan memohon.. berserahlah pada yang maha kuasa... kembalilah kepada dirimu.. bangkitlah.. sedarlah perjalanan mu masih jauh... masih ada yang memerlukanmu... jangalah terus menyepi dan memencilkan diri... kebahgiaan akan terus meninggalkanmu andai kau tidak kembali mengejarnya... berusahalah sesungguhnya usaha adalah satu langkah dalam mencapai kebahgiaan... tinggalkan segala duka nestapa...

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com