Kemusykilan Encik Suami... - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Thursday, September 13, 2012

Kemusykilan Encik Suami...

     Pagi tadi masa tengah siapkan Amani yang chomey, tetibe En. Suami tanye "Kenapa ek orang xnak mandikan anak sebelum hantar ke nursery atau rumah pengasuh??" Sha cakaplah "Manalah sha tau?.. Nanti sha bubuh dalam blog..kot-kot pembaca blog sha boleh tolong jawabkan" hehehe..

     Rasernye x semua ibubapa yang tidak memandikan anak sebelum hantar ke rumah pengasuh atau pusat jagaan kanak-kanak kan?? SHa dah terbiasa dari Amani baby lagi Sha selalu mandikan dia pagi2.. Kadang2 pukul 6.00pg lagi dah mandi Amani tu.. Tambah2 Amani memang suka air.. Kadang2 jer dia meragam.. Biasanya kalau x cukup tido ha, berangin lah dia.. mandi pun susah.. En. Suami cakap, banyak kelebihannya kalau kita mandikan anak kita sebelum hantar ke Nursery atau Rumah Pengasuh.. Antaranya ialah :
  • Masa kita mandikan tu bolehlah kita belek badan anak kita, manalah tau ada lebam2 ke, luka2 ke..
  • Kalau dari kecik kita biasakan dia mandi pagi nnti kalau dia dah start sekolah xde lah susah nak suh dia bangun pagi...
  • Didikan yang baik haruslah bermula dari kecik.. betul gitu...
  • Bolehlah anak kita bermanja dengan kita di pagi hari.. dah lah 5 hari (45jam) dia dengan pengasuh..
  • Elok untuk kesihatan dia.. biar dia cergas..
Apa-apapun, semua nie terpulang pada mak dan ayah... Betul x??

3 comments:

  1. dlu selalu mandikan pagi tp oleh kerana anak sy ajenis tak le mandi awal2 sebab selsema kdg2 jer dia mandi kat umah,,tp mlm sya akan check badan dia ada lebam or x

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..