Saturday, December 29, 2012

PTPTN owh PTPTN

Aduhai.. penin kepala den melayan masalah PTPTN nie.. Nak bayar habis pun masalah...
Rentetan peristiwa..

* Abis blajar aku start r bayar PTPTN tapi x mengikut amaun yang sepatutnya.. Sudahnya tahun lepas dia anta surat naik Court sebab ada tunggakan bayaran...
* Kemudian aku call bahagian undang-undang PTPTN.. Dia kata aku xyah naik Court diulang TIDAK PERLU NAIK COURT sekiranya aku settlekan tunggakan tersebut.. So dengan bantuan En.Hubby akupun berjayalah menyelesaikan tunggakan.. Pastu owg tu siap pesan suruh bayar ikut amaun yang telah ditetapkan iaitu RM201.07.. Tidak boleh kurang sikit pun dr amaun tu.. so every month aku bayar tanpa miss...
* Dalam bulan April (2012), aku semak baki hutang PTPTN dah tinggal dalam RM5000 lebih so aku call r PTPTN nak wat penyelesaian penuh.. Dia email aku Borang Pengesahan Baki untuk bg tau baki akhir setakat April 2012.. Excited nie.. Tapi bila aku dapat pengesahan baki tetibe jadi RM12 ribu lebih... Pastu bila check penyata pinjaman kat PTPTN nye website ade kos mahkamah lak RM105.49.. Mau x terkejut yg teramat sangat.. Terus r naik angin tahap puting beliung... Akupun call r PTPTN, kemudian dia sambungkan aku dekat seorang Puan nie.. (Sampai arini, Puan nie masih lagi membantu aku untuk menyelesaikan masalah aku ngn PTPTN nie) Dia pun citelah yang aku kena kos guaman sebab aku x gi court.. Diulang TAK PERGI COURT, apa lagi aku pun sound r puan nie.. kesian puan nie xpasal2 kena marah ngn aku.. hehehe.. sorry ye Puan temper naik tahap gaban..
* dari bulan April sampailah akhirnya awal bulan Disember aku terima email dari puan nie mengatakan kos mahkamah tu telah dikurangkan dari 8% kepada 4%.. jadinya dah tinggal dalam 7 ribu lebih.. itupun puan tu kata dia tgh usaha mintak lagi pengurangan dalam 1% tapi aku dah malas nak tunggu so aku tanye dia camne nak settlekan jer 7 ribu lebih tu.. tambahan pulak baru nie PM kita ada umumkan diskaun 20% kalo bayar abis sebelum September 2013 kira ade lah pengurangan lagikan.. Puan nie suh aku isi borang pengesahan baki dan tarikh bila aku nak bayar lumpsum tu.. So skrg nie aku tgh tunggu email dari puan nie.. InsyaAllah kalau xde aral melintang dalam bulan Januari 2013 dapat r settle PTPTN nie...

kalau x settlekan skrg ntah bila r baru dapat abis bayar agaknya..

2 comments:

  1. Huhu.. MM semenjak ekonomi kurang sabil ni dah lama gak dah skip bayar PTPTN.. Aduyai, penin kepala..

    ReplyDelete
  2. hurm.. bahaya gak tuh.. tau2 jer nanti dapat surat gi Court.. Sebab tunggakan pembayaran tuh kalo x bayar mmg dia akan cari..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com