Tuesday, July 9, 2024

Korea | The Roundup: Punishment (2024)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Filem ke empat dah keluar.. Filem pertama, kedua dan ketiga best.. Filem keempat ini pun mantap juga.. Penjahat dia pernah berlakon sekali dalam filem The Gangster, the Cop and the Devil (2019).. 

Filem ke empat ini bermula dengan babak Seongjae Cho yang cuba melarikan diri tapi dibunuh di Philippines.. Mayatnya dihantar ke Korea dan kebetulan pula kes dadah yang Seok Do tengah siasat ada kaitan dengan apa yang berlaku di Philippines, makanya Seok Do pun teruskanlah siasatan dengan dibantu pasukan dari bahagian siber.. Sesama penjahat pun ada konflik.. Orang atas yang jahat selamba je menggunakan orang bawah dan menjerat orang bawah.. Gitulah kan manusia.. Kaya nak lagi kaya dan memperhambakan yang miskin tak kiralah cara betul ke cara salah..

Babak lawan dia pun banyak juga kali ini.. Syoklah tengok.. Bukan penjahat biasa-biasa.. Betul-betul bergasak kali ini..

Adalah beberapa babak yang kelakar walaupun cerita dia serius.. Kelakar yang buat kita ketawa tau.. Seriuslah memang kelakar..

Movie: The Roundup: Punishment
Also Known As: The Roundup 4, The Outlaws 4, Crime City 4, Bumjoedoshi 4
Screenwriter: Oh Sang Ho
Director: Heo Myung Haeng
Genres: Action, Thriller, Crime
Country: South Korea
Release Date: Feb 23, 2024
Duration: 1 hr. 49 min.
While investigating a drug-trafficking app, “Monster Cop” Ma Seok Do and his team discover a connection between the app’s developer, who was murdered in the Philippines, and an illegal online gambling organization. Meanwhile, in the Philippines, Baek Chang Ki is controlling the Korean online illegal gambling market and spreading terror with kidnap, assault and murder. His partner, the IT genius Jang Dong Cheol, is planning an even larger scheme in Korea itself. To put an end to the escalating threat, Detective Ma expands his operation by proposing an unexpected alliance… The fourth installment in the Roundup series.

2 comments:

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com