Sunday, September 15, 2024

India | Dora (2017)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Filem ini tentang seorang perempuan yang cepat naik angin bernama Pavalakkodi.. Pada suatu hari, kerana marahkan mak saudara dia yang tak ingin meminjamkan kereta buat mereka ke kuil, Pavalakkodi telah bersumpah yang dia juga akan menjalankan pereniagaan kereta sewa dan menjadi lebih terkenal dari mak saudara dia.. Semasa mencari kereta untuk dijadikan kereta sewa, Pavalakkodi telah membeli sebuah kereta antik.. Kereta tu bukan kereta biasa sebaliknya mengandungi roh seekor anjing bernama Dora.. 

Setelah menyaksikan kejadian pembunuhan oleh kereta itu, Pavalakkodi telah menemui sami namun tetaplah tak menghalang kereta tu dari bertindak pelik.. Sudahnya Pavalakkodi bertanya dengan kereta tu, apa yang dimahukannya.. Jadinya kereta tu membawa Pavalakkodi bertemu dengan pemilik sebelum ini.. Dari situ barulah kebenaran terbongkar dan berkait dengan diri Pavalakkodi.. Bermulalah misi balas dendam oleh Pavalakkodi bersama kereta antik tersebut..

Gitu.. 

Dora
2017 ‧ Drama/Horror/Action/Thriller ‧ 2h 30
Ignoring her misgivings, a young woman purchases a vintage car that seems to have a mind of its own. Further investigation reveals that it is possessed by a vengeful spirit with ties to her past.

1 comment:

  1. Menarik. Btw, kakak kalo lihat film2 begini dari aplikasi apa yaaa? Saya tak banyak jumpa film2 seperti ini di aplikasi film yg saya punya.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com