Shoplinks.Asia

Saturday, November 12, 2016

Dobi Kini di Behrang 2020

Assalamualaikum..
Hye semua..
Sekarang ini kan musim hujan..
So kenalah basuh baju kat Dobi..
Paling dekat dengan rumah Sha Dobi Kini..
Dekat Behrang 2020..
Pada Sha kemudahan yang disediakan memang puas hati..

Ada 3 mesin cucian untuk berat 14kg..
2 mesin cucian untuk berat 18kg..
Untuk mengeringkan baju pula ada 4 mesin..
Ada bakul baju dan ruang untuk kanak-kanak bermain..
Ada wi-fi untuk isi masa sementara menunggu..
Tak payah bawa syiling cuma guna duit kertas..
Sebab Dobi ini guna token..
Sabun basuh baju kena bawa sendiri..
Sha settle basuh baju dekat 2 jam..
Mujur pergi awal pagi..
So kami jelah yang ada dekat Dobi tu..
Encik suami kata, lepas ini basuh baju kat rumah..
Keringkan je dekat Dobi.. Jimat masa..
Hehehe.. First time guna kan..
Tempat korang hujan juga ke??
Macam mana korang basuh baju??
 

 
Ini mesin untuk cucian..
 
 
Mesin pengering..

 
Ini harga untuk cucian..
Tapi masa Sha guna nie ada diskaun untuk basuh..
Tapi guna air sejuklah.. dia bagi diskaun RM1
Dari RM5 jadi RM4 dan RM7 jadi RM6
 
 
Ini pula mainan untuk anak-anak main..
Bolehlah kan.. tak ada bebudak boring..
Ibu bapa pun senang nak kawal sebab dia kat bahagian dalam..

6 comments:

  1. Wahh hebatnya kedai dobi siap ada playground.. budak 2 pon x boring kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la.. Masa memula datang memang bebudak nie terujalah.. tak de mereka ganggu akak basuh baju.. Sebok main.. hehehe..

      Delete
  2. Xpnh jmpa ada tmpt main kanak2.. bgus jgk tmpat ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la.. Akak pun first time jumpa.. selalu untuk bash baju je..

      Delete
  3. mahal juga ya sha..tempat yg MV biasa pergi kat sini...murah sikit...

    ReplyDelete
  4. kat rumah ekin dua tempat dobi.. yg satu selalu pergi guna duit syiling... yg satu lagi nampak macam yg ruang kedai dia kena bawa sabun n soflan sendiri...

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Family Blogger

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI