Shoplinks.Asia

Monday, November 14, 2016

Kulat Sisir @ Cendawan Kukur

Assalamualaikum..
Hye semua..

Cendawan Kukur @ Kulat Sisir..
Tumbuh diatas batang-batang pokok getah yang dah tumbang..
Tambah-tambah sekarang nie musim hujan..
memang senang lah nak jumpa..
Sedap dibuat gulai lemak..
Buat rendang pun sedap..

Eh!! sukalah nak masak apa..
memang sedap pun..
Pada yang sukalah..
Pada yang tak suka mesti dia kata tak sedap..
Hehehehe..

Siapa suka?? angkat tangan..
Hehehe.. Sep sikit..
Sha memang suka..
 
Inilah dia cendawan @ kulat Sisir..

 
Mudah sangat nak masak..
Bubuh je semua bahan dalam kuali..
Bahan-bahannya:
Cendawan Sisir (ditumbuk-tumbuk), Bawang besar 1 biji dihiris, Cili merah sebiji dihiris, Kerang yang dah direbus dan dibuang kulit, Daun Kunyit dikoyak-koyak, Santan, dan bahan yang ditumbuk (bawang, kunyit dan ikan bilis)
Kemudian renehkan atas dapur..

 
Dah siap..
Makan cengginie je pun sedap wei..
Makan dengan nasi putih pun ohsem..

6 comments:

  1. macam tak pernah makan je ni..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau jumpa, bolehlah cuba sisi.. sedap..

      Delete
  2. lama gila x mkn...ritu penah skali jmpa org jual cendawan sisir kt pasar mlm...pstu dh xde dh

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Family Blogger

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI