Sayangku Combi oleh Kreisya Reisya - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Monday, February 5, 2018

Sayangku Combi oleh Kreisya Reisya

Assalamualaikum..
Hye semua..

Cerita pasal gadis bernama Combi.. Kerana namanya, dia dipermainkan dan dipersendakan.. Bagus juga kupasannya mengenai nama.. Serta kerja sebagai pegawai kastam.. Cerita yang sangat santai dan bolehlah untuk dibaca.. Tak terlalu berat tapi topik mengenai nama tu, memang sha setuju sangat.. Dari zaman Sha sekolah sampai sekarang memang akan ada manusia yang suka mempersendakan nama orang.. seolah-olah nama dia je yang bagus dan terbaik.. Memang baguslah sesekali topik ini dibicarakan..

Sha baca pada 04.02.2018 dan selesai pada 05.02.2018..

(ebook - PNM e-Reader)

15 comments:

  1. Masa sek dulu memang main nama org tu dh jadi habit. Cuma dh besar ni xde lah jumpa sgt. Kalau ada nampak sgt x mature org tu. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. still ada ana.. kadang-kadang rasa nak lepuk je..

      Delete
  2. pegawai kastam?
    wah. menarik ni. camne ekk dia dipermainkan dan dipersenda?
    jarang begini bila bekerja. Combi? terkenang citer Ibu Mertuaku P.Ramlee :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup, cite rpasal pegawai kastam.. sha pun teringat dekat citer pramlee bila baca novel ini..

      Delete
  3. memahami. saya sendiri nama kampung. tapi dah tua2 ni malas nak fikir. haha

    ReplyDelete
  4. Lagi novel yang boleh dihabiskan dalam masa sehari..hebat2.hehe

    ReplyDelete
  5. Pernah baca buku penulis ni yang Kisah Kasih je

    ReplyDelete
    Replies
    1. sha pun pernah baca yang kisah kasih tu, tapi dah tak ingat jalan cerita..

      Delete
  6. Kreisya Reisya ni lama jugak tak keluar novel. Ika baca novel dia pn masa dulu zaman sekolah. Novel dia tgk hot masa tu dekat sekolah. Ni ada yang baru, kena dapatkan ni. Bestnya kak sha dah baca dh hee.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..