Tuesday, April 15, 2014

Tauhu Telur

Alhamdulillah..
Percubaan pertama.. memula dgr pasal makanan nie aku dah cam pelik dah... cuba jugak buat sebab kalo cari kat kedai rasanya x pernah lagi jumpa.. kalo patenkan jd hak cipta aku ni.. hehehe... Rasanya walaweh.. serious sedap.. bahan tambahan tu kita boleh pelbagaikan ikut citarasa kita dan juga apa yang ada di dapur... kalau buat minum petang nie mmg maveles.. seriously... Selamat Mencuba

Versi lempeng...

Tauhu telur yg dipotong dan digoreng..


Resepinya seperti dibawah
Tauhu Telur
3ketul tauhu empat segi
3batang tauhu teluq
2bj teluq..
Blendkan sume bahan..
Lepas blend..parut lobk merah,cincang isi aym,daun sup n daun bwg,perasa,cukup rasa maggi,garam,lada sulah..
Gaul sebati..
Masukkan dlm acuan lompang atau apa2 acuan yg anda suka
Kukus 10-15 minit..
Setelah siap dikukus,sejukkan kemudian keluarkan dr acuan..
Potong-potong kalau anda buh dalam satu acuan besar..Celup dlm telur,kemudian grg..

SELAMAT MeNCUBA!!!

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com