Thursday, February 16, 2023

India | Game Over (2019)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Swapna yang mengalami trauma akibat diperkosa semasa keluar malam untuk membuat tatu, hidup bersendirian dengan penjaga pintu dan pembatu rumah.. Selepas setahun, tiba-tiba tatu yang dibuat Swapna kembali sakit.. Swapna cuba mendapatkan penjelasan dari pembuat tatu.. Rupa-rupanya dakwat tatu beliau ada bercampur abu mayat mangsa pembunuh bersiri tanpa sengaja.. Mangsatu cuba membantu Swapna menghadapi ketakutannya.. Pada satu malam, Swapna diserang dan tiba-tiba tatu yang ada di tangannya berganda kepada tiga.. Swapna mati namun melalui sekali lagi malam tersebut.. Kali kedua, Swapna hampir melepaskan diri namun tanpa dia tahu, pembunuh tu bukanlah bersendirian sebaliknya 3 orang.. Kali ketiga cubaan membunuh tu, Swapna dengan pembatu rumah dia nekad untuk melawan habis-habisan sebelum polis tiba untuk membantu mereka.. 

Paing sedih bila mangsa perkosa menjadi bahan hinaan dan disalahkan.. Walhal bukan mereka yang buat salah.. Sudalah trauma diperkosa belum hilang, dihina dan dipulaukan pula.. 

Game Over
2019 ‧ Drama/Thriller/Mystery ‧ 1h 43m
Swapna, a game designer, suffers from PTSD and lives alone with her housemaid. However, her life turns upside down after a serial killer enters her house, making her play a twisted game for survival.


2 comments:

  1. Duuuh saya suka tak tega kalo nonton film yang bertema rape gini kak 😔. Apalagi kalo endingnya tak bagus, makin rasa emosi dan sedih 😅.

    Benar tuh, tak sepatutnya korban perkosaan disalahkan apalagi sampai dikucilkan. Mereka tak salah. Tapi orang2 yang tak punya hati sering menganggab kalo para korban suka membuka kesempatan pada rapist melakukan hal itu ke mereka. Tak habis pikir saya dengan pikiran macam tuh 😔

    ReplyDelete
  2. takutnya dakwat boleh campur dgn abu mayat

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com