Sunday, January 14, 2024

India | Jawan (2023)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Akhirnya berjaya juga tengok sampai habis.. Sha tengok versi extanded cut.. Jangan tanya kat mana.. Rahsia.. hahaha..

Okaylah.. Boleh layan sebab hero dia Shah Rukh Khan.. kakaka.. Kisahnya seorang pegawai penjara yang melakukan kerja-kerja rompakan dan tebusan dalam membantu orang awam.. Memang mengejutkanlah bila tahu rupanya pegawai penjara tu anak kepada askar yang hilang ingatan.. Babak bertemu semula ini agak kelakarlah sebab askar tu hilang ingatan jadi kaku je bila anak dia peluk.. Penjahat dia pula gila.. Disebabkan penjahat tu jual senapang yang gagal berfungsi, askar-askar yang dihantar untuk menyelamat terbunuh begitu sahaja.. Bila didedahkan kesalahan, eh dia boleh pula membunuh.. Tapi tu lah, orang jahat akhirnya kalah.. Gitu..

Jawan
2023 ‧ Action/Thriller ‧ 2h 49m
A man is driven by a personal vendetta to rectify the wrongs in society, while keeping a promise made years ago. He comes up against a monstrous outlaw with no fear, who has caused extreme suffering to many.

5 comments:

  1. alamak! lupa tengok cerita ni, cdgkan 2 minggu lepas nak tengok. tunggu minggu weekend depan lah. saya cerita2 SRK ni jrg miss, peminat setia ni. hehehee

    ReplyDelete
  2. 2x ammi tgk..sekali tgk sorang2 pastu ehhh anak2 pun buka juga cerita ni. layanlah lagi

    ReplyDelete
  3. Beberapa film India saya suka. Mbak. Sudah lama tidak nonton film India sejak film yang berjudul "Sardar Udham". Film tahun 2021, berdasarkan kisah nyata.

    Saya lihat di IMDb, Jawan ini dapat rating tinggi 7.0.
    Penasaran bagaimana filmya. Nanti malam saya tonton deh.

    Salam,

    ReplyDelete
  4. tengok jugak..tapi lama sangat la extended cut tu.

    ReplyDelete
  5. Film2 SRK ini banyak best πŸ‘. Nanti nak nonton juga. Saya lihat di aplikasi movie ternyata ada πŸ˜πŸ˜„.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com