Sunday, July 22, 2018

Sasar oleh Syaihan Syafiq

Assalamualaikum..
Hye semua.. 

Firstly, novel ini tak sesuai untuk bacaan bawah 18 tahun.. Sila pantau anak anda.. Sha baca sebab tertarik dengan gaya penulisan penulis ini.. Ini buku ke 4 tulisan beliau yang Sha baca.. Memang menarik.. Misteri, thriller dan sedikit seram..

Memang tersasar habislah tekaan Sha ketika membaca dan meneka apa sebenarnya yang cuba disampaikan penulis.. Tekaan awal pembacaan, pertengahan dan juga penamatnya.. Penulis menyampaikan isi Sasar dari sudut watak yang bertukar-tukar bagi setiap bab.. Menjadikan buku ini seronok dan begitu mengujakan untuk dibaca.. Cuma ada sesetengah babak agak kurang sesuai dibubuh.. Tak ada pun tak mencacatkan cerita.. Yang pasti berbaloi Sha baca..

Watak aku diawal cerita menyampaikan perasaan takut akibat ternampak sesuatu yang tak sepatutnya dari situ cerita pun bermula.. Dari watak Aku, beralih kepada watak Sha, watak mereka yang dibunuh dan watak yang membunuh.. Semuanya diterangkan dan kenalah pembaca cantumkan untuk mendapatkan jawapan..

Sha mula baca pada 20.07.2018 dan selesai pada 21.07.2018.. Yeah!!

(ebook - PNM e-Reader)

4 comments:

  1. Waa...buku misteri, thriller & seram - kombinasi yg akak suka sgt! :D

    ReplyDelete
  2. aiyakkk. susah ni nk teka macam mane ending.

    ReplyDelete
  3. selalu tgk cerita, kalau membaca mmg tak pernah lagi..

    ReplyDelete
  4. tgk cover je dah mcm seram ;-)

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »