Sayang Scarlet oleh Saodah Lasim - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Tuesday, July 10, 2018

Sayang Scarlet oleh Saodah Lasim

Assalamualaikum..
Hye semua.. 

Buku yang ohsem.. Ada pembunuhan psiko, seram dan juga kisah cinta antara Scarlet dan Dragonfly.. Memang tak sangkalah bila tajuk buku rupanya ada kisah lain disebaliknya.. Nampak je macam tipikal novel cinta tapi sebenarnya buku ini lebih pada itu.. Kehilangan Dragonfly secara tiba-tiba, Perangai pelik Pak Deris dan juga gangguan mistik yang dilalui Scarlet.. Semuanya akan dirungkai sedikit demi sedikit.. Penemuan mayat dipermulaan cerita akan terjawab juga nanti..

 Buku ini mengajar pembaca supaya tidak berputus asa, tidak mudah terpesong dan terpedaya.. Ada satu babak yang bila pembaca baca mesti pembaca akan cakap "Tolonglah jangan tertipu.." Babak mana..? Kenalah baca..

Sha baca pada 08.07.2018 dan selesai pada 09.07.2018..

13 comments:

  1. Genre apa novel ni kak sha hee? Nampak macam menarik.

    Ika datang singgah sini. https://ikashoid.blogspot.com/2018/07/hadiah-dari-blogger-aswaleyla.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Genre psiko, seram, cinta dan thriller..

      Delete
  2. mesti best ni.. siap ada gangguan mistik. hehe

    ReplyDelete
  3. Satu ahri jer baca.. hebat nyer..kalau fiza tak tahu la berapa hari nk abis.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita dia best.. tu yang cepat je habisnya..

      Delete
  4. Macam best je cerita ni, thriller + mistik memang feveret sangat..

    ReplyDelete
  5. Baca review Sha ni yang buat hati tergaru-garu nak baca heheeh

    ReplyDelete
  6. cerita seram yer..best tu klo faham betul2 novel ni...

    ReplyDelete
  7. macam menarik novel thriller ni..

    ReplyDelete
  8. ingatkan ala fairytale sebab nama watak macam tu haha

    ReplyDelete
  9. ehh ni buku kwn sy... kami pggl dia kak odie

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..