Tuesday, September 9, 2014

Mari memasak.. Carbonara Lagi

Assalamualaikum...
Hari nie nak sembang resepi spaghetti senang..
Saya selalu buat resepi ini bila nak cepat...
Sebab cara penyediaannya ringkas sahaja..
Kali ini cara lain pulak... Mari kita tengok bahan-bahannya...

Bahan-bahannya:-
Cendawan Butang
Cili Capsicum
Hotdog Mushroom
Bawang Hollland
1 tin Sos Carbonara (Campbell - Prego)
Sedikit Susu Dutch Lady (Full Cream)
Saya guna Spaghetti Jenis Penne Rigate


Penne Rigate

Bahan-bahannya..

Cara Memasak
1. Sediakan Bahan-bahan
2. Tumis bawang Holland sehingga naik bau
3. Masukkan hotdog
4. Setelah hotdog kekuningan masukkan cili capsicum
5. Kemudian Masukkan sos carbonara dan juga sedikit susu dutch lady.
6. Kacau sehingag baha sebati kemudian biarkan dalam 5 minit. Setelah itu bolehlah tutup api.
7. Panaskan air biarkan mendidih. Kemudian masukkan sedikit minyak dan garam. Setelah itu bolehlah rebus spaghetti (Penne Regate) tadi.. Rebus sehingga spaghetti lembut.
8. Kemudian bolehlah dihidangkan bersama sos yang telah siap dimasak tadi.



Tarra... Dah Siap



No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com