Friday, April 6, 2012

-Jumaat dan Semangatku-

   Jumaat.... kenapa ye dengan Jumaat??? hehehe.. arinie raser cam nak luah perasaan.. sungguh x sangka rupa2nya macam yang berlaku kat tempat aku keje nie... aku je yang xtau... hahaha... lampi (lambat pickup) aku nie rupanya... betullah pepatah Inggeris "Don't judge a book by its cover" ataupun pepatah melayu "tak kenal maka x cinta" boleh gitu... ke aku nie sesuke hati je nak buh ape2.. hahaha... meh la aku balik pada pokok asal... selalunya kita tidak akan mengenali seseorang itu selagi kita tidak tinggal serumah dengan dia... kerana apa yang dipamerkan melalui sifatnya semasa berjumpa dengan kita tidak kiralah sewaktu bekerja, berhibur atau apa sahaja belum tentu menampilkan sifat sebenar seseorang itu... macam juga pasangan bercinta... maser bercinta sume nak cover2 baek yang pompuan mahupun yang lelaki... bile dah kahwin mulalh terbongkar segala-galanya yang tidak disangka... hahahaha... maser tu baru lah tau pilihan tu tepat ke x tepat... mungin sebab tu owg dulu2 kate bior le kawin baru kenal ngn pasangan dari bercinta bagai nak rak kemudian kawin x sampey sebulan or setahun... tapi.... ade tapi tu... hehehe... kalo hati dah sayang baek ke buruk ke pasangan kiter tu pasti kiter menerima dengan seadanya... kan.. kan...

   Petang Jumaat yang syahdu n mendung nie terbongkar lah rahsia umat2 yang sungguh x ku sangka perangainya begitu melucukan dan lagi pelik dari yang aku bayangkan... barulah aku mengerti mengapa mereka jadi begitu dan begini.... petang Jumaat ini juga tersebar nye cerita mengenai Santau... aku pun xpasti camne cerita yang belum tentu sahih dan pasti ini boleh tersebar dengan begitu cepat.... betul atau pun tidak hanya Allah sahaja yang tahu....

   Manusia itu berbagai ragam... ade yang begini ade yang begitu dan ade yang ..... susah nak teman kabo... hehehehe... ape ape pun seeloknye jadilah diri sendiri kerana bila kite tidak berpura-pura barulah hati akan merase bahgia... betul ke??? tepuk dada tanye selera???

  K lah... dah nak mula merepek nie, baek aku stop... selamat berhujung minggu dan selamat berehat...

*ps... xde kena mengena ngn semangat pun.. sajer jer buh tajuk gempak camtu... ;p

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com