Thursday, September 7, 2023

Imani ke Pakar ENT

Assalamualaikum..
Hye semua..

Hari ini Sha bawa Imani untuk rujukan ke pakar ENT (Eye, Nose, Throat) berturut dari Temujanji Tampal Gigi Imani sebelum ini.. Kami orang pertama yang sampai.. Alhamdulillah temujanji berakhir awal.. Awal sampai, awallah balik..

Bila jumpa doktor ENT, doktor masukkan kamera kecil dekat dalam hidung untuk tengok sama ada gigi tambahan tu mengganggu pernafasan ke tak.. Gigi tambahan tu tak menganggu tapi doktor jumpa radang dalam kedua-dua hidung Imani.. Tanda-tanda awal untuk kena resdung.. Bila doktor tanya sejarah kesihatan, Sha maklumkan yang Sha dan suami tak ada asma tapi Imani pernah kena aczema.. Itu antara sebab jugala untuk masalah resdung ini.. Cumanya untuk Imani dia baru nak mula jadinya dia nak pantaulah.. Bermula hari ini Imani perlu datang untuk TCA setiap 3 bulan sekali.. Begitulah bila membesarkan anak-anak.. kikiki..

Untuk gigi tambahan Imani pula, awalnya doktor tak cadangkan untuk pembedahan sebab gigi tu tak memberi gangguan pada pernafasan Imani.. Jadinya kita tunggu keputusan masa jumpa doktor gigi pediatrik nanti.. Tapi jam 2 petang, doktor ENT telefon Sha dan maklumkan mengenai keputusan baru.. Awalnya doktor tak bagi buang sebab doktor ingatkan gigi tu gigi kekal.. Bila dah bincang dengan doktor gigi pediatrik dan dapat tahu gigi tambahan tu gigi susu, mereka nak teruskan pembedahan untuk buang.. Gigi susu kalau dibiarkan akan beri kesan jadi memang kena buang.. Dua minggu lagi jumpa doktor gigi pediatrik dan mungkin bersama doktor ENT dan doktor bius.. Apa-apa nanti Sha update sini ye..

Terima kasih sudi baca..

Kami jadi orang pertama yang jumpa doktor.. Yeah!! 

3 comments:

  1. Semoga dipermudahkan segala urusan untuk rawatan Imani.

    ReplyDelete
  2. Semoga dipermudah urusan perawatan imani

    ReplyDelete
  3. Untung kakak tulis kepanjangan dari ENT, jadi saya paham. Karena di sini disebut THT (Telinga, hidung, tenggorokan) . Apapun semoga dimudahkan urusan pengobatan imani ya kak 🤗

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com