Sunday, September 3, 2023

US | Ruby Gillman, Teenage Kraken (2023)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Syok layan animasi ini dengan anak-anak.. Selalu tengok kraken jahat dan mermaid baikkan.. Filem ini pula sebaliknya.. Cerita pasal Ruby seorang remaja dan juga puteri kraken.. Awalnya dia tak tahu pun yang dia tu kraken tapi sebab nak selamatkan pujaan hati, barulah Ruby tahu yang dirinya kraken.. Bila Ruby bertukar, nenek dia hantar pakcik Ruby untuk bawa Ruby balik tapi mak Ruby tak bagi.. Ruby pergi juga jumpa nenek dia dan dapat tahu yang dia sebenarnya pewaris dan mermaid merupakan musuh mereka.. Ruby tak boleh nak hadam semua berita ini dan blah.. Masa dalam perjalanan balik ini, Ruby tertangkap.. Mujurlah ada Chelsea, datang membantu.. Chelsea ini mermaid.. Merekaberkawan baik dan Ruby cuba membantu Chelseamendapatkan semula tongkat yang disembunyikan mak Ruby.. Tanpa Ruby sangka, Chelsea sebenarnya berniat tak baik dan kerana ini akhirnya identiti Ruby terbongkar kepada dunia.. Kelakar dan menarik.. 

Ruby Gillman, Teenage Kraken
2023 ‧ Animation/Action/Adventure ‧ 1h 31m
Ruby Gillman is a sweet and awkward high school student who discovers she's a direct descendant of the warrior kraken queens. The kraken are sworn to protect the oceans of the world against the vain, power-hungry mermaids. Destined to inherit the throne from her commanding grandmother, Ruby must use her newfound powers to protect those she loves most.

1 comment:

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com