Saturday, September 2, 2023

Jalan-jalan 31 Ogos 2023

Assalamualaikum..
Hye semua..

Cuti sekolah dah nak habis.. Sha punya permohonan cuti, tak diluluskan.. Imani nak main dengan arnab, makanya encik suami ajak ke Negeri Sembilan.. Tak ada perancangan khusus, tapi memang nak jelajah Negeri Sembilan mana yang dapat.. Maka bermulalah perjalanan kami seawal 7.30 pagi.. Pemanduan dimulakan oleh Sha sebab encik suami kepenatan dan tak cukup rehat.. Kami keluar tol Behrang dan masuk highway terus ke Tol Duta dan lalu Kajang, Semenyih, Broga dan terus ke Lenggeng untuk makan.. Memang betul-betul lalu jalan lama kami.. Tenang dan mengasyikkan sebab lalu jalan yang tak banyak kereta.. Balik je kami terus guna highway.. Dari Jasin kami terus ke Simpang Ampat untuk keluar highway.. Sha bawa dari Jasin sampailah ke RNR Dengkil.. Pastu encik suami bawa dari RNR Dengkil sampai rumah..

Hentian pertama kami ialah bersarapan di Nasi Lemak Ikan Sembilang, Lenggeng.. Tapi jadi brunch sebab sampai pun dah dekat pukul 10 lebih.. Gitu..

Sha memang teringin nak ke Highway Temiang Viral yang cantik ini.. Singgahlah sekejap sebab memang dalam laluan.. Cumanya kami tak berhenti pun, sekadar ambil gambar dari dalam kereta sahaja.. 

Inilah destinasi utama kami.. Nabila Agrofarm, Seremban.. Walaupun tempatnya tak lah luar biasa sangat tapi Imani puas hati.. Jumpa arnab, naik kuda dan main pelbagai jenis binatang comel.. Bayaran pun berpatutan..

Singgah ambil gambar sahaja ini.. Tanda hadir di Jelebu..

Berjaya juga jumpa kopi.. Nama dia unik kan.. Apacaba Coffee ini terletak dalam stesen minyak BH Petrol.. Cafe dia cantik sangat.. Kita recharge tenaga sebelum teruskan perjalanan..

Singgah tambah pengetahuan di Muzium Adat di Kuala Klawang, Jelebu .. Puas hati jalan dalam ini.. Macam-macam info dapat.. Masaini tukar pemanduan.. Encik suami pula bawa..

Singgah di Jempol, Rompin & Mantai semata-mata untuk ambil gambar tanda hadir.. kikiki..

Hentian terakhir kami adalah makan malam.. Patutnya nak ke satu tempat lagi tapi bila Sha yang tengok Google Map, da terlajak ke Jasin pula.. kikiki.. Jadinya lepas makan nasi ayam, terus je gerak balik Behrang.. Esok kerja guys.. kikiki..

2 comments:

  1. Seronoknya Sha. Banyak tempat dapat pergi. Sampai ke Jasin pergi ya.

    ReplyDelete
  2. Waa.. bestnyaa dapat jalan2 ... bookmark dulu.. nti bolehlah ke sini

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com