Sunday, April 14, 2024

ebook | Misfit oleh Aifa Batrisya

Assalamualaikum..
Hye semua..

Kisah Yaya yang lain macam perangainya.. Dunia dia hanya ada 3 ekor haiwan, 2 abang, 1 kakak, seorang sahabat baik, umi dan abahnya.. Bila tiba-tiba alongnya maklumkan yang dia akan ditunangkan, Yaya mula buat kerja gila.. Mengorat pelajar abahnya, Niyaz yang selalu dibangga-banggakan abahnya.. Seboleh-boleh Yaya mengelak untuk ditunangkan dengan Maliki sampailah uminya memberitahu yang Niyaz sebenarnya sudah bertunang.. Barulah Yaya terima Maliki tapi ada pula gangguan.. Yaya kan.. Suka buat ikut kepala sendiri, akhirnya terpaksalah Along dia main kasar.. kikiki..


Info buku
Tajuk - Misfit
Penulis - Aifa Batrisya
Penerbit - Mufa Aira Enterprise
ISBN - 9789671851210
Tahun Terbit - 2023
M/S - 242
Sinopsis - Stigma - Anak ustaz mesti tak cool & gelaran dalam keluarga - Yaya si 'Ugly Duckling' versi comel buat Yaya selesa untuk hidup dalam dunia yang diciptanya sendiri. Berkawan dengan ikan, hamster dan labi-labi! Tapi itu kalau untuk dijadikan kawan. Untuk teman sehidup, kalau dah ajal tak kisah siapa pergi dulu..dah sah-sah lelaki normal Yaya mahukan. "Berjuta rakyat Malaysia ni dok ada, kenapa si Niyaz anak angkat kesayangan Abi tu yang kau nak kacau dik oii?"- Along. " Susah-susah je Abi nak angkat-angkat dia.Biarlah Yaya jadikan dia anak betul Abi. Anak menantu. Herherher. Bijak tak Yaya?" Niyaz yang soleh tu, Abi tolak mentah-mentah. Maliki si rambut panjang, tinggi menggalah tu pula Abi nak kenenkan dengan Yaya. Tak taste sungguh Yaya dibuatnya! Mamat tu ingat dia Akhil Hay versi 2020 ke nak berduet dengan Yaya masa kini? " Kita sekufu. Aliran pemikiran kita sama Ulya. Saya boleh terima Cala, Roro dengan Puing Puing tu dalam hidup awak" - Maliki Yaya keliru.Menurut kehendak Abi, bermakna dia mengiyakan gelaran yang diberi. Dan jika menolak Maliki untuk lelaki seperti Niyaz bererti dia mengiyakan pula Stigma yang dimomok kan dari dulu. Antara Niyaz dan Maliki, yang mana mampu 'fit' dengan dunia Yaya

2 comments:

  1. dah lama x baca novel mcm ni.. sebab skrg dah usia purba..

    ReplyDelete
  2. Menariiik 😍. Saya suka tema begini, kadang tak payah pikir tapi bisa penasaran nak tahu ending 😄. Nanti di KL saya betul2 nak singgah toko buku utk beli Bbrp novel Malaysia.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com