Shoplinks.Asia

Friday, February 24, 2017

Fisioterapi Sesi Kedua

Assalammualaikum..
Hye semua..

Meneruskan sesi Fisioterapi di Klinik..
Sha pergi semalam untuk buat sesi yang kedua..
Kali ini sampai je klinik terus kayuh basikal.. 15 minit.. Terbakar gak la kalori..
Kalau banyak duit, teringin gak nak ada satu basikal tu kat umah.. hehehe..

Lepas mengayuh, bubuh Hotpad dekat lutut.. 15 minit.. Best..
Kali ini memang tak kalih langsung Hotpad tu.. Biar je kat lutut..
Dah cukup 15 minit.. Biar lutut rest sekejap.. Baru buat terapi elektrik lak..
Yang ini pun 15 minit.. Sebab buat dalam keadaan baring kan.. Mata nak pejam je..
Lepas buat terapi elektrik, Sha kena buat senaman kaki..
Duduk je dekat tepi katil, pastu doktor tu bubuh getak dekat kaki..
Kemudian Sha regangkan kaki.. Pergh!! Berpeluhlah juga..
Alhamdulillah.. Banyak dah perbezaan berbanding sebelum ini..

 
Mengayuh Basikla..
 
 
Hotpad..
 
 
Mesin renjatan elektrik..
Best tau..

16 comments:

  1. alhamdulillah, somoga diberi kesihatan yg baik

    ReplyDelete
  2. boleh la kan bakar kalori..moga sihat sentiasa ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la.. sikit-sikit pun bakar gak kalori.. hehehe.. tq untuk doanya..

      Delete
  3. Kat rumah saya ada jugak basikal virtual, tapi huhu masa mula2 beli jea excited berkayuh tapi lama2 jadi tempat penyidai kain di kala hujan.. hahaha sadis sungguh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala.. sayangnya.. maybe boleh start balik kot Shikin..

      Delete
  4. Ooo camni rupenya fisioterapi.. Kalau tak tertanya2 camne buat fisioterapi... Pape pown lea doakan sha cepat sembuh.. Sian sha..

    ReplyDelete
  5. Selama ni dengar ja fisioterapi ingatkan macam mana proses dia. rupanya camni ja. Alhamdulillah kak semoga cepat sembuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la.. Akak pun baru tau Fisioterapi tu macam mana.. tu yang share kat sini.. tq Syed..

      Delete
  6. semoga kaki sha cepat baik..wah sha dah kurus sikitlah

    ReplyDelete
  7. aida pernah kena buat fisioterapi.
    few years back. sebab ada sakit.
    tapi x pernah cerita dlm blog :)
    apapun, gws ye Sha...

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Family Blogger

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI