Thursday, February 16, 2017

Jom Berkebun

Assalammualaikum..
Hye semua..

Weekands aritu Sha tak balik ke kampung sebab ada undangan ke majlis perkahwinan.. Tak tahu nak buat apa, maka kami cantikkan kawasan untuk Pokok Kacang Botol di Perpustakaan.. Lama dah Sha dan encik suami bercadang untuk buat tapi masa tu tak berjumpa.. hehehe..

Jadinya petang Ahad kami pun mulakan projek.. Pancangnya kami guna buluh je.. Kebetulan di sekitar kawasan kuarters memang ada rumpun buluh yang ditanam oleh ex-bos PSAS.. Memang banyak.. So dah jimat di situ..

Nak bercucuk tanam kat rumah, tak tau nak tanam kat mana.. Makanya opis jelah yang ada pun.. Bolehlah hasilnya dikongsi bersama..

Proses memotong buluh..
Encik Suami yang buat..

Inilah kawasan tanaman nya..
Pokok-pokok ini ditanam oleh Acik Cleaner..
Hasilnya dimakan bersama..

Dah siap.. bolehlah pokok nie menjalar dengan lebih selesa dan meluas.. Moga makin banyak hasilnya..

Inilah usaha kami ke arah berjimat cermat..
Hahaha..

7 comments:

  1. Rajinnya kak Sha bercucuk tanam.. Hihi kat bomba nie mana bleh cucuk tanam, jadi takdelah tanaman untuk dihasilkan.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanah banyak kat sini Shikin.. Tapi tulah.. Tanah liat, kena baja selalu..

      Delete
  2. Selain jimat, kita berjasa kpd tanah jugak kak :) Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  3. arwah mak cikyan suka la menanam mcm nih.. minat laa.. abis keliling rumah tanam pokok sayur.. puas mkn.. hihi

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »