Shoplinks.Asia

Tuesday, July 25, 2017

Makkali oleh Phakinai

Assalamualaikum..
Hye semua..

Meremang bulu roma...
Memang agak mengerikan baca novel ini..
Walaupun hanya novel tapi kengeriannya seolah-olah sedang melihat kejadian sebenarnya berlaku..
Setelah agak lama memiliki buku ini..
Baru ini Sha berani membaca..

Memang seriouslly seram..
Novel ini telah dialih bahasa ke Bahasa Melayu..
Jadinya bolehlah membaca..
Kalau dalam bahasa Thai mau Sha pitam.. kikiki..

Ceritanya mengenai lagenda Makkali yang menyerupai bentuk perempuan..
Kalau ikutkan ianya buahlah sebab keluar dari sebatang pokok tapi karekternya yang memakan organ dalaman haiwan mahupun manusia membuatkannya seperti haiwan..
Riwayatnya hanya 7 hari tapi bila bersetubuh dengan manusia akan mengeluarkan anak ataupun makhluk pemangsa yang kejam..

Okay... Seram tak???
Seram kan... Selamat membaca..

Sha baca dan selesai pada 23.07.2017..

4 comments:

  1. Assalamualaikum Wrmbth

    Salam pagi selasa

    Dulu selalu juga maznee baca novel novel ni

    Kalau tengok filem pun cerita seram seram

    Tapi lama lama

    Ada perasan yang sebenarnya baca novel macam ni buat kita jadi penakut

    Kalau kita takut, lagi la makhluk halus ni berani dengan kita

    Terus berhenti

    Hehe

    Sekarang ni berani lah juga.

    ReplyDelete
  2. Saya suka baca buku seram macam ni.... rasa macam ada orang teman je lepas tu... hihihi

    ReplyDelete
  3. Wahhh seram pula ana baca sinopsis sha ni. Selalu cerita thai kalau genre seram mmg seram sungguh.

    ReplyDelete
  4. Genre seram Thai memang seram..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Family Blogger

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI