Cemburu dengan Anak - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Tuesday, May 3, 2016

Cemburu dengan Anak

Assalamualaikum..
Hai Kawan-kawan semua..
Entry ini adalah sambungan dari entry

Cemburu.. Perasaan yang memang sinonim dengan manusia..
Kalau dulu Sha cemburu tengok orang lain ada emak dan Sha tiada.
Tapi sekarang perasaan cemburu itu bertukar kepada anak Sha.

Sebelum Sha dapat Imani, Sha memang rapat dengan Amani.
Tapi lahir sahaja Imani, Amani lebih rapat dengan ayah dia.
Kadang-kadang tu cemburulah juga.
Tapi anak perempuan memang akan rapat dengan ayah.

Amani mungkin rasa macam Sha ketepikan dia lepas Imani lahir.
Tapi hakikatnya, keduanya Sha sayang.
Walaupun Amani rapat dengan ayah, tapi bila mandi pagi tetap nak Sha mandikan.
Cuma bila tidur tu memang dia cari ayah dia..

Imani pula berbeza, dia tak kisah..
Sha ada pun okay, Sha tak ada pun okay..
Imani manja dan sangat nakal..

Amani pula sangat protective dengan apa yang dia ada..
Biasalah dia dah umur tiga tahun baru dapat adik..
Tapi tetap sayang adik.

Walau apa pun keduanya Sha sayang.
Mereka tak kisah sangat berjauhan dengan Sha.
Tapi kalau berjauhan dengan ayah, dibilangnya hari bila ayah nak balik.
Kejap-kejap tanya, ayah mana.. Ayah mana..
Nampak tak betapa garangnya emak..
Garang tapi sayang..

3 comments:

  1. Hahaha... anak perempuan memang biasa rapat dengan ayah.. same goes to me.. dah besar2 ni, baru nak rapat dengan emak..

    ReplyDelete
  2. biasalah anak yg sulung mesti rasa kita lebihkan adik2 tp kita ni sayang dorang sama je kan..

    saya cemburu juga kalau anak lebihkan ayah dorang dari saya hehehe

    ReplyDelete
  3. ini biasa..anak MV yang pertama mcm amani...sebab dia rapat dengan ayah..mak takde takpe jangan ayah sebab ayah yang jaga dia dari baby smpi umur 4 tahun

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..