Sunday, July 3, 2016

Juadah Berbuka Ramadhan 2016

Assalamualaikum..
Hye semua..

Jom sha share juadah berbuka sepanjang Ramadhan..
Sha memang paling kerap berbuka dengan menu yang sama..
Boleh dikatakan Setiap hari..

Hanya ada beberapa hari sahaja Sha berbuka dengan juadah seperti nasi,
Mee kari, Berger dan Bubur..

Paling kerap seperti gambar dibawah..
Bukan diet ye..
Tapi Ramadhan kali ini memang Sha tak lalu makan..
Hanya mampu jamah kuih dan air sahaja..

Nafsu makan seperti tersekat..
Badan Sha pun dah mula susut..
(Encik suami yang tegur..)

Kalau tak dapat beli kuih ini, memang sedih lah rasa hati..
Teruk kan.. kikikiki.. Ada jugalah cuba tukar2 kuih tapi
tidak menepati citarasa tekak..
Hanya dua jenis kuih ini je yang disukai lidah dan tekak Sha..
Beli pun pada orang yang sama sahaja..
 
Kuih Abuk-abuk @ Tepung Gomak
Karipap inti sardin..

12 comments:

  1. Sikitnyaa makan kak sha. Sy harini makan dua pinggan bubur lambuk. Lepastu habis makan, bedal tembikai semangkuk hahahahaaa. Raya nnti mmg menggemok laa sy...

    ReplyDelete
  2. Singgah sebelum raya. Ain nak ucapkan selamat hari raya maaf zahir dan batin. Tersalah komen, tersuka komen, tersibuk komen dan banyak lagi ter harap diampunkan :) Selamat pulang ke kampung halaman, Semoga selamat pergi dan balik,
    Pemilik blog theathra.blogspot.my
    Ain Athirah binti Anuar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya ain.. Mai la datang umah..

      Delete
  3. nape x lalu makan, Sha?
    jgn la gitu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak tau la aida.. Bulan puasa jer..
      Mungkin kenyang air kot.. Cuaca panas kan..

      Delete
  4. dedua miamor suka.. paling peberet karipap sardin.. mihmihmih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Feveret.. feveret.. time tak puasa, susah lak nak jumpa..

      Delete
  5. ekin lalu tapi kesihatan ibu kurang baik jadi nak makan kadang tak berselera mana

    ReplyDelete
  6. Sejak berpuasa kat Kelantan ni, tak jumpa lagi kuih abuk-abuk ni

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »