Friday, July 15, 2016

Kerabu Timun Juadah Raya Ke Lima

Assalamualaikum..
Hye semua..
Setelah hampir beberapa hari tak bertemu dengan nasi..

Balik rumah mertua Sha, inilah hidangan makan tengahari..
selalunya kerabu timun ni MIL sha suka hidangkan masa berbuka puasa..
Tapi tahun ini tak berkesempatan nak buat..
So kita jadikan hidangan di Hari Raya..

Senang sangat-sangat nak buatnya..
Tak payah nak tumis-tumis..
Galu sahaja.. dah siap..
 
 
Bahan-bahan untuk Kerabu Timun..
Timun yang dicincang-cincang.. (bahagian tengah berbiji dibuang..)
Bawang besar dan cili merah dihiris..
Udang kering ditumbuk..
 
 
Satukan timun, bawang, cili dan udang kering..
Perasakan dengan garam sedikit..
 
 
Gaulkan dengan santan..
Kalau nak lagi sedap, sejukkan dalam peti ais..
 
 
Jom makan...

5 comments:

  1. macam makan acar timun x rasa ? jarang makan kerabu sebab dalam fam x minat sangat. kalo ada kat kedai makan kadang amek gak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lain sikit rasa dia SYM.. Akak suka lagi kerabu timun nie dari acar.. Sebab bahan dia lagi mudah.. dan x yah masak..

      Delete
  2. sllu sgt buat kerabu timun ni
    senang kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang pun kak el.. senang sangat.. buat pembuka selera..

      Delete
  3. ulaman yang mudah nak disediakan,. penambah selera pun ye juga

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »