Monday, July 11, 2016

Raya 2016

Assalamualaikum..
Hye semua..
Raya 2016 memang mencabar..
Macam-macam peristiwa yang terjadi..
Alhamdulillah, masih dapat berkumpul bersama keluarga..

Tahun ini, Sha raya di Kampung keluarga Sha..
Seronok dan meriah walaupun ada yang tak dapat balik..
Paling seronok bila bergelak ketawa walaupun bersedih..
Meraikan sanak saudara yang datang menziarahi..

Tiada lagi menu utama di rumah Sha..
Sekadar kuih raya, kek dan minuman sejuk..
Masih belum bersedia untuk bergembira...
Sekadar meraikan tetamu yang datang sahaja..
 
 Meter kereta rosak..
Peristiwa sebelum raya..

 
 Bergambar dahulu...

 
 Bersalam-salaman di pagi raya..

 
Raya kedua, kami jalan-jalan ke Kuala Lumpur..
Menziarahi sanak saudara sebelah ayah Sha..
Best giler.. Jalan x jem dan lancar je..
Seronok rasanya..
Dari Ampang (Menziarahi pusara bonda tercinta) ke Klang..
Kemudian ke Subang dan destinasi terakhir di Saujana Utama.. 

 
Raya Ke Empat baru dapat makan Lemang..
Bersama rendang ayam dan juga kerang..
Memang terbaiklah.. 

Owh ya.. Tahun nie kami raya tanpa menu wajib..
Menu apa?? Sudah semestinyalah Lemang..
Kebiasaannya Encik Suami akan membakar Lemang..
Ujung-ujung puasa dia akan cari buluh lemang..
daun pisang.. dan juga kayu api..
Tapi kali ini tengok relax jer..
Rupanya MIL dah plan nak buat ketupat palas..
Jadinya Raya 2016, kita makan ketupat palas jer..

8 comments:

  1. Selamat hari raya kak sha.. KL memang best time raya.. jalan lengang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya miamor.. Yup.. memang best.. Lengang giler..

      Delete
  2. kami pun ketupat palas juga..keta suami pun rosak meter...meter minyak pula tue..

    ReplyDelete
    Replies
    1. meter minyak lagi bahaya mv.. susah nak agak minyak ada ke x..
      Wah.. sama ye menu kita.. ketupat palas..

      Delete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »