Wednesday, July 10, 2019

Korea | Possessed (2019)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Drama yang menarik walau pelakon dia tak handsome dan tak cantik.. Jalan cerita yang disampaikan berjaya buat Sha terus menonton sehingga habis.. Genre kesukaan Sha ini.. Ada unsur seram, thriller dan penyiasatan.. Kisah dua watak ini bertemu secara tak sengaja dan menjadi rapat.. Seorang polis yang percaya pada intuisi dan sangat suci bergabung dengan seorang perempuan yang mewarisi bakat sebagai Shaman.. Tanpa sengaja perempuan ini dah buka mata ketiga polis ini untuk melihat roh.. Bermulalah kekacauan dalam kehidupan si polis ini.. Namun yang menjadi penggerak jalan cerita ini ialah si penjahat yang dah mati namun rohnya telah dipanggil semula ke bumi oleh penjahat lain yang adore sangat dengan dia.. Maka bermulalah misi menghapuskan roh penjahat yang sangat kejam ini.. Kejam sebab dia membunuh suka-suka je..

Yang pasti cerita ini memang lain dari yang lain dan ending dia pun tak best.. Sesuai sangatlah dengan perasaan Sha yang tak best tu.. Cerita ini tak ada happy ending dan pelakon dia pun tak handsome.. Tapi cerita dia best.. Hero tak gagah mana pun.. Penjahat pula kejam giler.. Masa inilah perasaan manusia diuji untuk jatuh ke jalan jahat atau kekal dengan perasaan kemanusiaan.. Cerita ini tentang apa pilihan yang manusia akan buat bila berada dalam keadaan terdesak dan marah..

Possessed
Also Known As: Bingeui; Possession.
KDrama | Thriller, Horror, Comedy, Romance, Supernatural, Detective, Tragedy, Investigation | 16 Episodes | 6 Mar 2019 - 25 Apr 2019 |
Sinopsis | Kang Pil Sung works as a detective. His instincts as a detective are excellent and he is foul-mouthed. He is both lazy and rough, but he is also soft hearted.
Hong Seo Jung has excellent psychic mediumship, but she tries to hide her ability. This causes her to keep a distance from other people and she lives a lonely life.
While Kang Pil Sung investigates a case, he happens to meet Hong Seo Jung. He thinks that she is different from others and takes an interest in her. They begin to solve cases together using their special abilities.

Pelakon-pelakon drama ini..

5 comments:

  1. da lama tak layan drama korea.. terlampau asyik layan anime hehe

    ReplyDelete
  2. mmg dah lama tak layan korea sejak terlayan Turkish

    ReplyDelete
  3. Rindu nak layan drama korea ...

    ReplyDelete
  4. biar x ensem jd cerita syok hehehe

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com