Tuesday, September 3, 2019

Drama Jepun | Kamen Rider Zi-O (2019)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Awesome.. Layan drama ini je weekands aritu.. Layan dengan anak-anak.. Hahaha.. Sha tengok lepas habis semua siri ditayangkan.. Ada 49 episod semuanya.. Tapi 25 minit je setiap episod.. Pada Sha memang bestlah.. Sha memang minat Kamen Rider ini dari dulu lagi.. Kalau nak tengok online boleh ke FastDrama.. Sha memang selalu tengok kat sini.. Kalau drama laju lah update.. Filem lambat sikit..

Kamen Rider kali ini guna tema masa dan gabungan semua kamen rider yang sebelum-sebelum ini.. Bila masa depan makin kelam dan Kamen Rider jadi Overload yang jahat, ada askar yang mengembara ke zaman lampau untuk membunuh remaja yang bakal jadi kamen rider Overload.. Tapi remaja yang mereka jumpa langsung tak sama dengan Overload yang berada di masa hadapan.. Perubahan itu membuatkan askar dan remaja itu menjadi kawan.. Dalam masa yang sama ada tiga Time Jacker yang cuba mencari calon lain untuk menjadi Overload.. Episod demi episod menunjukkan penjahat yang sebenarnya.. Semuanya kerana askar dari masa hadapan yang kembali ke zaman silam.. Sejarah telah diganggu dan diubah maka masa hadapan mula menjadi kacau bilau.. Gitu.. Bila tengok drama macam ini, imaginasi kena tinggi dan tak boleh bergantung pada logik.. Sebab tu Sha suka.. Lari dari norma kehidupan realiti.. Kalau secara realitinya pun kita tak boleh ubah sejarah, kerana perubahan itu akan menghasilkan masa hadapan yang berbeza.. Setiap tindakan ada kesannya.. Itu kenyataan.. Nampak tak.. Walaupun fantasi tetap ada pengajaran.. Ambil yang positif, yang negetif jadikan sempadan.. Gitu..

Drama: Kamen Rider Zi-O
Country: Japan
Episodes: 49
Aired: Sep 2, 2018 - Aug 25, 2019
Aired On: Sunday
Duration: 24 min.
Sinopsis: In the fall of 2018, a time machine appears before a hero born in the year 2000. The hero has always dreamed of becoming a king. A mysterious girl appears from the time machine, telling the hero “I come from the year 2068, a world without hope where the king of demons reigns supreme.” The girl has come from the future in a desperate effort to change her own time. The girl then gives the hero an ominous warning “You will become Kamen Rider Zi-O, King of Time, the demon destined to rule the world.” Can this really be the hero’s fate? This is the story of a Kamen Rider who would be king, who will fight to save the past, present, and future, encountering the various Heisei Kamen Riders throughout space-time.

7 comments:

  1. tak sangka ada jugak yek drama kamen rider nih... kalau ada pun layan ultraman ngn si aiyan jelah tu pun kt astro jelah... heehhe

    ReplyDelete
  2. Hehehee... dulu Mrs. A suka gak layan Kamen Rider ni.
    Ini siri baru ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup Mrs A.. baru lah juga.. Penghujung 2018 bawa ke tahun ini.. Baru je habis episodnya ditayangkan pada 29.08.2019 aritu..

      Delete
  3. ha'ah betul tu, bila ada yang berubah di zaman lampau, huru-hara la di masa hadapan.

    ReplyDelete
  4. siapalah punya idea boleh create mcm2 cerita ni...

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com