Thursday, October 22, 2020

Filem Indonesia | Pelukis Hantu (2020)

 Assalamualaikum..
Hye semua..

Bila tengok genre katanya ada komedi walaupun seram.. Cuba jelah tengok.. hehehe.. Eh, menarik pula.. Cuma jenuh jugalah nak faham dialog perbualan mereka sebab tak ada subtitle bahasa melayu @ Inggeris.. 

Kisah Tutur seorang pelukis yang dijemput ke sebuah prgram tv untuk melukis gambar hantu dengan mata tertutup.. Mulanya Tutur hanya acah-acah, sekali memang Tutur boleh melihat hantu.. Hantu/kuntilanak tu pernah muncul dihadapan Tutur masa dia kecil.. Betul ke hantu atau imaginasi Tutur.. Kenalah tengok.. Ada babak komedi, seram dan juga sedih.. 

Pelukis Hantu (2020)
Director, Writer: Arie Kriting
Genre: Comedy, Horror
Duration: 1h 37m
Amateur painter lies about his ability to see ghosts and takes on a job as a ghost painter on a TV show. Turns out, he could actually see the ghost.

5 comments:

  1. Sekarang ni Indonesia pula suka buat movie seram komedi kalah movie Thailand. Nak tengok la nanti

    ReplyDelete
  2. betul, klu nak tgk indo's kena ada subs sbb kadang maksud dia tak sama then kita yg blurr

    ReplyDelete
  3. tengok tajuk dah rasa seram..huhu
    owh ada michelle, saya suka tengok dia berlakon. kak sya tengok kat mana ni?

    ReplyDelete
  4. kebetulan, semlm ptg tgk movie ni.
    ending dia sedih la jugak ekk :)
    tu la tu, memula sangka citer antu menakutkan.
    indon kan kalau citer hantu amat menakutkan.
    rupanya... ha ha ha ha :) ok la. quite fun.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »