Thursday, February 13, 2020

FIlem Jepun | Kamen Rider Zi-O: Over Quartzers

Assalamualaikum..
Hye semua..

Filem ini merupakan sambungan kepada Drama Jepun | Kamen Rider Zi-O (2019) dan pengenalan kepada kemunculan Kamen Rider Zero-One.. Tapi okay je kalau nak tengok filem dan tak tengok drama dia.. Boleh je faham..

Kemunculan Sougo Tokiwa yang sebenarnya dan mengaku raja masa membuatkan semua pihak terkejut.. Rupanya ada konspirasi besar yang ingin mengubah dunia menjadi lebih baik katanya.. Tapi perjalanan masa tak patut diubah kerana itu hanya akan merosak sejarah.. Walau bagaimana buruk pun masa lalu, masa depan tercipta kerana adanya masa lalu..

Movie: Kamen Rider Zi-O: Over Quartzers
Directors: Ryuta Tasaki
Screenwriters: Shimoyama Kento

Genres: Action, Tokusatsu
Country: Japan
Release Date: Jul 26, 2019
Duration: 1 hr. 6 min.
The Quartzers, calling themselves the Wardens of Time, appear after Sougo Tokiwa collected all of the Heisei Ridewatches. A grand conspiracy behind the birth of the King of Time becomes clear...

6 comments:

  1. wah setia akk nonton kamen rider...heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mestilah setia.. hahaha.. kenangan zaman kekanak..

      Delete
  2. Zaman dlu gaban baja hitam..hehe.ni kamen rider

    ReplyDelete
    Replies
    1. gaban, kamen rider dan yang seangkatan dengannya.. hehehe

      Delete
  3. waalaikumussalam. kamen rider feveret anak2. dah la anak2 3orang pompuan. haha

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »