Friday, February 28, 2020

Adabi: Perencah Ikan Bakar

Assalamualaikum..
Hye semua..

Menu malam semalam.. Hehehe.. Mudah dan cepat.. Tak tahu nak masak apa dan kesuntukkan masa, sha guna je pes Adabi ini.. Sha memang standby je pes ini.. Pagi sebelum pergi kerja, Sha keluarkan ikan letak dekat sinki.. Balik tengahari Sha lumurkan pes ini dekat ikan dan simpan dalam peti ais.. Perapkan sampai balik kerja.. Balik kerja terus masuk dalam oven dan bakar.. Lebih kurang 20 minit macam tu.. Masak nasi sekali.. Sementara tunggu masak bolehlah mandi dan siapkan anak-anak.. Lepastu boleh makan.. Mudah dan cepatkan.. 

1 peket ini RM1.60 saja..

Sha bubuh dekat ikan cencaru saiz kecil.. 1 pek tu cukup untuk 4 ekor ikan ini..

Selepas diperap lebih kurang 5 jam camtu..

Selamat dibakar.. hehehe.. Sedap juga rasanya cuma sedikit masam pes dia.. Encik suami cakap lebih sedap kalau guna ikan pari atau kembung yang besar.. Nanti kita cuba..

9 comments:

  1. Pes paling senang nak guna dan bakar ikan, rasa pun sedap...try ikan siakap, sedap Sha..

    ReplyDelete
  2. ini antara paste wajib ada dalam simpanan kat rumah...

    ReplyDelete
  3. memang senang guna paste macam ni. mudah, cepat siap! Hihi

    ReplyDelete
  4. sedap ikan bakar..mudah, guna yg segera..

    ReplyDelete
  5. kalau masam tak berapa ngam la dengan tekak.

    ReplyDelete
  6. waalaikumussalam. haritu dulu ada tengok pes ni. tapi dok teragak2 nak beli. haha. pasni boleh la beli dan cuba guna ^_^

    ReplyDelete
  7. Waalaikumussalam. Ruby pun suka pakai perencah ni. Mudah dan sedap

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »