Saturday, February 1, 2020

Goodreads | Reading Challenge January 2020

Assalamualaikum..
Hye semua..

Permulaan membaca yang ohsem.. Januari Sha berjaya baca 25 buah novel dan 18 buah darinya dalam bentuk ebook.. Sha baca secara laju di aplikasi Oakbee Buffet sebab masa untuk membaca di sini agak terhad.. Aplikasi ini diberi secara percuma kepada pengguna yang berdaftar dengan U-Pustaka (Perpustakaan Negara Malaysia).. Ada Sha kongsikan di entry bertajuk Daftar U-Pustaka.. Namun setiap pengguna hanya diberikan masa tertentu sahaja untuk akses aplikasi Oakbee Buffet ini secara percuma.. Tu yang Sha pulun baca dekat Oakbee Buffet ini.. Ada je buku fizikal bukan tak ada.. Tapi ada beberapa buku yang Sha teringin nak baca dan tak boleh beli yang membuatkan Sha baca menggunakan aplikasi ini.. Antara buku yang Sha dah baca, boleh tengok senarainya dibawah..

15 comments:

  1. saya kagum dengan Sha kuat nian baca saya sejak ada android tak pernah lagi baca buku

    ReplyDelete
  2. laju betul kak sha, saya baru baca 2 buku..hahaha

    ReplyDelete
  3. woww... banyak nya kaksha baca !

    ReplyDelete
  4. Kalo daftar pakai U-pustaka tu ada limit juga ke kak Sha?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup Aien.. sebab melalui UPustaka tu boleh baca percuma.. Cuma berapa lama tu tak pasti.. Dalam email dia bg 15 hari je tapi smpai sekarang Sha masih boleh baca lagi..

      Delete
  5. Waalaikumussalam. Subhanallah. Tahniah Sha ๐Ÿ˜

    ReplyDelete
  6. Waa hebatnya Sha... Teruskan minat yg bagus ni

    ReplyDelete
  7. fuhh baru januari dah 25 buah buku. Hebat kaksha!

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »