Wednesday, February 19, 2020

Muzik Video | Chikadun oleh Floor 88

Assalamualaikum..
Hye semua..

Lagu baru lagi dari Floor 88, Semalam keluar lagu Yang Benar hari ini keluar lagu ini pula.. Sempena perlantikan mereka sebagai Ikon Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK) dan dipersembahkan di majlis Pelancaran Bulan Anti Dadah Kebangsaan 2020.. Lagu yang rancak dan mengancam.. Jenuh juga nak taip lirik dia.. Lama tak buat perangai macam ini.. Hahaha.. Teringat zaman sekolah dulu, sambil dengar sambil salin lirik.. Tapi bila tengok lirik dia memang comel dan makan dalam tau.. hehehe.. Kalau salah lirik tu maaflah ye..


Floor 88 - Chikadun

Anak Pak Pandir
Di Pulang balik rumah
Dia sangat rajin
Cita cita jadi profesor

Duduk belakang rumah
dengan kawan kawan dia
Pergi ke bulan
Bukan pakai roket nasa

Lain diajar
Lain Pulak yang di bawa
Salah sendiri
Cikgu pula yang ditampar

Dulu Mata Satu
Kini jadi mata tiga
Kau yang jadi hantu
Lain pula yang te te tu la la la lar

* Zaman aku
Getah paip tali pinggang
Zaman kamu
Surat layang duit terbang

Ada kata ikut kawan
Itu confirm perangai syaitan
Pilih bukan bukan
Duduk tanjung rambutan

Tan tan tut
Eh Keladi we we
Kau dah tersedut
Confirm melayang kepala

Hisap rokok
Eh tembakau cina 
Salah kome
Orang yang lain pun kena

Ikan kekek 
Eh mak iloi iloi
Baru kau terpekik
Padan muka kau terkantoi

Jentik jentik 
Eh mandi dalam kolam
Ingat adik adik
Jangan buat macam macam

Kap kun kap
Masuk pintu
Keluar tingkap

ulang semula *

9 comments:

  1. Waalaikumussalam. Samaaaaaa, dengaq lagu tulis lirik 😂

    ReplyDelete
  2. kena gi dgr ni...lagu diaorang sempoi2.

    ReplyDelete
  3. Siap ada buku lirik dulu kan haha teringat juga zaman sekolah dulu.

    ReplyDelete
  4. semalam baru dengar yang lagu yang benar, sedap jugak ayie nyanyi lagu balada, lagu ini terus dana cari kat you tube menarik jugak lagunya sebab catchy dan rancak... pandai diaorang buat lagu...

    ReplyDelete
  5. baru dengar lagu ni. Tak lama lagi jadi ikutan anak-anak la ni. Lirik simple tapi maksud mendalam.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »