Saturday, February 29, 2020

Novel | Cinta Kita Sempoi oleh Ummu Wafa

Assalamualaikum..
Hye semua..

Kisah cinta yang sangat sempoi.. Tak ada babak-babak sweet yang melampau ataupun heroin lembik.. Memang menarik bila heroinnya seorang janda yang bangkit dari kisah silam yang perit dan berubahmelalui hidup dengan lebih bermakna.. Lurus dan agak kurang tangkap bila berkias.. 

Novel ini bukan setakat kisah cinta, malah lebih lagi.. Ada kisah seorang kakak yang sentiasa memberikan nasihat pada adiknya.. Ada kisah seorang manusia yang menghargai setiap kesusahan manusia lain dan membantu tanpa mengharapkan balasan.. Ada kisah seorang suami yang menceraikan isterinya dengan baik malah menutup semua aib si isteri.. Kisah anak yatim, gelandangan dan misi kemanusiaan.. Kisah seorang mak yang hilang anak-anaknya.. Memang tak rugi dibaca.. Cuma garapan penceritaannya tidak berapa cantik dan agak berterabur..

Sha baca pada 27.02.2020 dan selesai pada 28.02.2020..

Sha baca menggunakan aplikasi Oakbee Buffet..
Published 2014 by Alaf 21

2 comments:

  1. Kat Oakbee tu, memang fixi dan alaf21 je jumpa ye kak? hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. PTS, Pelangi dengan Gempakstarz pun ada.. tapi banyaknya alaf21 dan buku prima lah..

      Delete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »