Thursday, January 16, 2020

Novel | Terang Bulan oleh Fakhrull Halim

Assalamualaikum..
Hye semua..

Novel ini walaupun ada beberapa babak yang agak matang untuk pembacaan namun ada sesuatu yang sangat menarik untuk dijadikan teladan.. Perumpamaan penulis mengenai manusia dan bulan itu sangat Sha setuju.. Cerita yang disampaikan penulis memang sangat terkesan di hati.. Untungnya Badar kerana punya dua orang teman yang sangat baik dan sedia membantu dirinya.. Malah Badar sendiri walaupun hanyut dalam dunia hiburan yang sangat kotor tetap mempunyai rasa bersalah dan ingin berubah.. Bila mana manusia itu ingin berubah dan dibantu, pasti akan ada cahaya yang kembali menyinar.. Tahniah buat penulis untuk satu cerita yang luar kotak dan ohsem..

Sha baca pada 15.01.2020 dan selesai pada 16.01.2020..

Koleksi peribadi Sha..
Published 2019 by Prolog Media

6 comments:

  1. Agak menarik juga ringkasan dari novel ni. Nak pergi cari la kat mana-mana kedai buku atau Library kalau takde jual

    ReplyDelete
  2. waalaikumussalam. terang bulan dipagar bintang. lagu ni saya suka. haha takda kaitan lak :P

    ReplyDelete
  3. macam menarik je novel nih... cerita pasal persahabatan selalu nya mesti best dari cintan cintun, tahun ni dana belum beli novel lagi

    ReplyDelete
  4. so terang bulan ni refer kepada kawan2 Badar ke?

    ReplyDelete
  5. "terang bulan" mesti ada kaitan jugak dengan aktiviti waktu malam Badar ek?

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »