Thursday, January 30, 2020

Kedai Makan Ayah Din, Tanjung Malim

Assalamualaikum..
Hye semua..

Selasa pagi tu lepas tampal gigi, Sha dengan encik suami singgah makan dekat Kedai Makan Ayah Din ini.. Lama tak makan chinese food.. Kali ini kami cuba menu lain pula.. Memang memikat betullah.. Sedap dan satu kelainan yang memuaskan.. Hehehe..

Sesekali dating berdua.. Kena juga lakukan walaupun terhad masanya.. Pengikat kasih sayang.. hehehe.. 

Pilihan Sha.. 'Hakka' Pan Mi - RM6
Menu ini ada setiap hari Selasa & Rabu sahaja..
Sedap sangat sup dia.. Dalam sup tu ada carikkan tepung, udang, isi ayam, sayur bayam (sepatutnya sayur pucuk manis tapi susah nak dapat - tauke kedai yang bagi tahu..) dan cendawan.. Sup tu panas dan melegakan.. Memang sesuai dimakan waktu pagi.. 

Pilihan encik suami.. Menu baru kata tauke kedai.. 'Lor Mee' - RM6
Menu ini ada setiap hari Selasa & Rabu sahaja..
Okaylah kata encik suami.. Rasa kicap, telur dan cuka.. sedap dimakan bersama cili padi potong..

11 comments:

  1. menu sihat ni..ok harganya..

    ReplyDelete
  2. sedapnya nengok menu tu, dana suka layan sup-sup untuk sarapan tapi tak banyak pilihan la...
    kat sini susahla nk jumpa kedai jenis gini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena pula jenis sup yang panas.. memang lega je bila lalu tekak..

      Delete
  3. Terliur pagi2 baca post Sha..
    LZ suka menu ringkas untuk breakfast macam ni..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »