Tuesday, September 15, 2020

Drama Korea | Team Bulldog: Off-duty Investigation (2020)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Drama yang sangat ohsem.. seorang polis bernama Kang Ho yang sangat berdedikasi dalam melaksanakan kerjanya Namun latar belakangnya tak berapa diterangkan sangat kecuali dia merasa bersalah dan punya duit yang sangat banyak namun tak adalah kaya.. Faham.. hehehe.. Kang Ho ini memang berhabis-habisan dalam usaha menangkap penjenayah.. Tak putus asa langsung.. Dibantu 4 orang manusia yang berlainan perangai dan jawatan secara tak sengaja iaitu pemilik bar, ketua editor, bekas pegawai forensik dan bekas pegawai penganalisa.. Mereka berlima ini bila bergabung memang menyesallah penjenayah.. Jenayah yang paling menakutkan ialah jenayah yang dilakukan oleh pasangan tua yang memanipulasi anak-anak terbiar untuk membantu mereka melakukan jenayah.. Yang ini memang sangat mengejutkan dan menakutkan.. Orang tua kot..

Sha harap akan ada musim 2 sebab drama ini sempoi.. Nak tahu juga macam mana Kang Ho ini boleh mewarisi duit gelap yang sangat banyak.. hehehe..

Drama: Team Bulldog: Off-duty Investigation
Also Known As: Extra Investigation , Extramarital Investigation , Beonoisoosa , Further Investigation , Extraordinary Investigation
Director: Kang Hyo Jin
Screenwriter: Lee Yoo Jin, Jung Yoon Sun
Genres: Action, Comedy, Crime, Drama, Investigation
Country: South Korea
Episodes: 12
Aired: May 23, 2020 - Jun 28, 2020
Aired On: Saturday, Sunday
Original Network: OCN
Duration: 1 hr. 10 min.
Known as an enthusiastic and impressively effective detective, Jin Kang Ho (Cha Tae Hyun) will stop at nothing to catch the criminals he’s assigned to pursue. Using any means necessary, Kang Ho goes above and beyond the call of duty to bring in the bad guys. While his gung ho attitude makes him an outstanding detective, it makes getting along with his colleagues a bit difficult. 
With a passion for solving the unsolvable cases, Kang Ho finds it’s better to work alone. Or so it was, until the day he met Kang Moo Young (Lee Sun Bin). The overly zealous producer of a low-rated investigative program, Moo Young is as enthusiastic about solving cases and catching criminals as Kang Ho. Sharing such an intense passion for their work, the two agree to team up, working together to make the world a better place. 
Soon joined on their quest to better the world by a former criminal profiler, a bar CEO and legendary fist-fighter who has chosen to put his past behind him, and a funeral director who once headed up the ace autopsy team at the National Forensic Service, this ragtag team soon become an unstoppable force in the world of crime-fighting. (Source: Viki)

Suka tengok Cha Tae Hyun berlakon.. hehehe

10 comments:

  1. dah plan nak tengok drama terbaru cha tae hyun ni tapi tak tahu tajuk apa. nasib baik kak sha dah post..hahaha

    ♕Tiara Sapphire♕

    ReplyDelete
  2. Wahh semuanya pelakon fav dan hebat. Nak tengoklah nanti.

    ReplyDelete
  3. ohhh cerita ni haritu beria nak tnegok pastu lupa...

    ReplyDelete
  4. orang tua mcm mna nak ada prasaan nak sakitkan kanak2 kan... scary betul la

    ReplyDelete
  5. boleh layan nanti. dah lama tak tengok genre penyiasatan

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »