Tuesday, September 22, 2020

Drama China | Bedtime Hero (2018)

 Assalamualaikum..
Hye semua..

Sha terjumpa drama ini masa carikan animasi untuk anak-anak dekat Youtube.. Dah tengok sampai episod 12 baru tahu drama ini tergantung.. Hahaha.. Sabar jelah.. Seasons 2 ada juga dekat Youtube tapi tak ada sarikata Inggeris.. Jenuh pula nak faham ceritanya.. Hahaha..

Kisahnya watak utama dia suka benar tidur.. Pantang ada masa terluang je tidur.. Tapi kelebihan dia bila ada memori fotografi.. Dia boleh ingat apa sahaja selagi tidak terperanjat.. hehehe.. Kemudian ditawarkan ke sekolah untuk mereka yang punya bakat luar biasa.. Masa inilah baru hidup dia macam huru hara.. Menarik bila hero selesaikan jenayah dalam mimpi.. Hahaha.. Tergantung masa nak selesaikan 1 kes dimana seorang professor ini terperangkap dalam dunia mimpi.. 


Drama: Bedtime Hero
Also Known As: Super Dreams, Chāo néng zào mèng
Director: Danny Ko
Genres: Mystery, Comedy, Romance, Supernatural
Country: China
Episodes: 12
Aired: Apr 17, 2018 - May 2, 2018
Aired On: Tuesday, Wednesday
Original Network: iQiyi, iQiyi
Duration: 45 min.
A mix of comedy and mystery revolving around a school for students with special abilities. 
Ding Yi is a homebody with stellar academic records. He is lazy and loves to sleep, but he has an ability that nobody knows - a photographic memory. However, he has one great weakness. Whenever he is scared, his short-term memory disappears in an instant, which could be problematic come exam time. Ding Yi gets accepted to Qing Hua where he meets his playful and wealthy roommate Feng Zixi and guidance counselor Ai Mei who helps him hone his abilities. (Source: ChineseDrama.info)

6 comments:

  1. Patutla tajuk ny bedtime hero.. rs kelakar pulak..kreatif penulis.. lain dr yg lain

    ReplyDelete
  2. Dekat telegram pun tak de drama ni.Dah lama teringin nak tengok. Rupanya ada kat youtube ye?ok nanti akak cari..

    ReplyDelete
  3. Kenapa la lawak sangat tajuk. Tapi nak jugak tengok. Haha

    ReplyDelete
  4. igtkan watak utama tu Liu Hai Kuan muka sama plak diorg ni

    ReplyDelete
  5. owh so dia jadi herolah dalam mimpi dia, menarik..haha

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »