Monday, November 18, 2019

Buku Kanak-Kanak | Puteri Saadong oleh Enche Abdullah Abdul Kadir, Syahrul Faiz Zainuddin

Assalamualaikum..
Hye semua..

Buku yang sangat menarik dibaca semua peringkat umur.. Mengenai Puteri Saadong yang cuba dikahwini Raja Siam.. Namun ditolak dan Puteri Saadong berkahwing dengan Raja Abdullah.. Raja Siam berasa marah dan ingin menghantar tentera untuk berperang dengan kerajaan Puteri Saadong.. Puteri Saadong tidak ingin berperang, maka dihantarnya bendahara untuk berunding.. Malangnya syarat Raja Siam tidak munasabah.. Berjayakah Puteri Saadong menyelesaikan kemelut ini?? Jemputlah baca buku yang berwarna warni ini..

Sha baca dan selesai pada 17.11.2019..

Sha pinjam buku Perpustakaan Negara Malaysia..
Published 2013 by Institut Terjemahan & Buku Malaysia Berhad

8 comments:

  1. Lama X baca cite rakyat camni

    ReplyDelete
  2. menarik nih, kadang kita yang dah tua ni pun tak tau sangat kisah cerita dulu-dulu ini

    ReplyDelete
  3. Buku-buku dongeng nie seronok jugak di baca sesekali . cerita yang tak panjang dan menarik sambil kita boleh berimaginasi .

    ReplyDelete
  4. Kecik-kecik dulu suka pinjam kat library buku-buku cerita rakyat macam ni.. lama dah tak pergi library..

    ReplyDelete
  5. Puteri Saadong ni pernah tahu nama je tapi kisahnya kurang tahu. Bagus juga ya ada buku ni

    ReplyDelete
  6. puteri saadong ni asal kelantan ke. pernah dengar nama ni tapi tak ingat kisah nidari negeri mana.

    ReplyDelete
  7. ingat2 lupa cerita psl puteri saadong ni...

    ReplyDelete
  8. bila masa sha layan tv ehh...sbb hari2 setiap masa dgn buku jek heee

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »