Monday, November 25, 2019

Novel | Psychomanteum oleh Del Osmera

Assalamualaikum..
Hye semua..

Lama tak baca novel seram.. hehehe.. Kali ini Sha baca novel terbitan Fantasi Gelap bertajuk Psychomanteum.. Novel ini sebenarnya bersambung tapi sambungannya telah dibuat menjadi novel penuh.. Saja je Sha baca novel ini walaupun tahu ceritanya tak habis.. hehehe.. Dah belikan, kenalah baca..

Mengisahkan tiga sekawan yang sangat menggemari aktiviti paranormal.. Walaupun berlaku kejadian seram dan mengganggu jiwa, mereka tetap tak serik.. Sehinggalah mereka buat aktiviti di kedau cermin dan menjumpai cermin puaka yang dijadikan bahan untuk memuja syaitan.. Gangguan yang dilalui mereka disini lebih teruk dan menakutkan.. Walaupun dah dipenjarakan namun syaitan tersebut berusaha untuk melepaskan diri dengan memperdaya salah seorang dari tiga sekawan yang kehilangan kakak kembar.. Dia membeli cermin itu dan melakukan upacara Psychomanteum untuk memanggil roh kakak kembarnya.. Malangnya yang datang adalah syaitan..

Kita hidup ini sepatutnya menghargai keluarga semasa hidup.. Bukannya bila dah tak ada baru nak tercari-cari.. Luangkan masa bersama ahli keluarga kerana bila dah hilang memang tak akan ada peluang lagi..

Sha baca dan selesai pada 24.11.2019..

Hak milik peribadi Sha..
Published March 2019 by Fantasi Gelap

4 comments:

  1. kalau tak silap cerita ni lebih kurang cerita kuntilanak..megisahkan pasal cermin jugak.tang cermin jela kot yang sama nya hahah

    ReplyDelete
  2. sumpah tak berani nak baca buku cerita seram macam ni

    ReplyDelete
  3. org kalau jenis tak serik ni mmg dia tak kn berhenti buat dan buat dan buat lg....

    ReplyDelete
  4. Eh.. buku ni Ada byk jenis ke sha

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »