Friday, November 15, 2019

Novel | Duda Pujaan Dara oleh Hanny Esandra

Assalamualaikum..
Hye semua..

Minggu ini semangat membaca berkobar-kobar sungguh.. Ini buku ke 15 Sha baca.. Novel ini adalah sumbangan Nad untuk Perpustakaan tempat kerja Sha.. Sebelum dikatalog, kita baca dulu.. hehehe..

Kisah yang sangat menarik.. Bagaiman Ainee mengejar cita-citanya ingin mengahwini seorang duda yang kematian isteri.. Kelakar dan menggeletek hati.. Kisahnya ringan dan santai sahaja.. Tak terlalu berat dengan konflik.. Konflik kecil dari orang ketiga.. Usaha Ainee dalam memenangi hati si duda tu yang menjadi pokok cerita.. Bukan mudah seorang lelaki yang begitu menyayangi isterinya ingin menerima perempuan lain dalam hidup.. Tapi usaha yang Ainee lakukan pun bukan calang-calang.. Memenangi hati anak si duda tak sesusah memenangi hati si duda..

Sha baca dan selesai pada 13.11.2019..

Sha pinjam buku Perpustakaan Politeknik..
Published 2016 by Fajar Pakeer

6 comments:

  1. mesti menarik cara dia untuk memikat duda tu kan..bukan mudahkan nak melupakan pasangan yang telah tiada

    ReplyDelete
  2. wahhhhh, banyaknya buku dah baca

    ReplyDelete
  3. tema novel ni lbh krg mcm novel terbitan creative enterprise tp sy lupa judulnya...lama dah zmn sek men dulu hehehehe

    ReplyDelete
  4. Citer kelakat MCM ni mama suka tapi xsempat nak.cati mas nak.baca

    ReplyDelete
  5. ahahaha ni mesti DUDA meletops ni

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »