Monday, November 25, 2019

Novel | Psychomanteum: Cermin Puaka oleh Del Osmera

Assalamualaikum..
Hye semua..

Buku ini versi penuh untuk buku dengan tajuk yang sama Sha baca sebelum ini.. Psychomanteum oleh Del Osmera yang mempunyai 192 muka surat sahaja.. Seperti juga buku yang sebelum ini, novel ini menceritakan tentang 3 orang lelaki yang bernama Razmeen, Ady dan Taufik yang gemar melakukan aktiviti paranormal.. Semasa melakukan aktiviti ini, mereka telah berjumpa dengan cermin puaka dan melakukan siasatan terhadap pemiliknya.. Penemuan mereka terhadap pemilik cermin ini sangat menakutkan.. Pemujaan dan mempunyai jin belaan yang masih ada.. Namun kerana tragedi, Razmeen membeli cermin itu dan melakukan upacara Psychomanteum untuk memanggil kembali roh kakak kembarnya akibat rasa bersalah.. Namun yang datang bukanlah roh kakak kembarnya sebaliknya syaitan yang ingin terus memperdayakan manusia.. Razmeen tersedar dari kekhilafannya namun bukan mudah untuk memutuskan tautan dengan syaitan.. Novel ini ada penamatnya..

Sha baca dan selesai pada 25.11.2019..

Koleksi peribadi Sha..
Published 2019 by Karya Publika Sdn. Bhd.

12 comments:

  1. menakutkan! kalau jumpa barang lama jangan berani ambil kan.

    ReplyDelete
  2. Rasa macam nampak buku ni dekat Popular, tapi teragak-agak nak beli sebab takut baca cerita seram sorang2, patut saya beli je haritu, mana tau ada keberanian nak baca time dalam kereta atau train.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpe.. nanti boleh cuba baca kalau terjumpa lagi..

      Delete
  3. menariknya... macamna nk beli ni kak, sekarang tengah rajin nak membaca novel serem-serem...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh beli terus dengan penulis dia dekat FB atau publisher dia.. Dekat kedai buku pun dah ada.. Nanti akak update link dekat entry nie..

      Delete
  4. mcm menarik cerita dia..huhu tapi kalau duk sorang2 xbrani nk baca ni hihi

    ReplyDelete
  5. mcm menarik cerita dia..huhu tapi kalau duk sorang2 xbrani nk baca ni hihi

    ReplyDelete

  6. novel tak smpi 200 m/s? aduhh kalau sy mmg tak puas baca ni hehehe

    ReplyDelete
  7. Mama mmg seriau brg2 lma ni ee seram

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »