Saturday, November 23, 2019

Komik | Fail Sains Cif Detektif Conan: Rahsia Bulan dan Matahari oleh Gosho Aoyama

Assalamualaikum..
Hye semua..

Komik yang sangat mengagumkan.. Dalam hiburan diselitkan juga pelajaran mengenai sains matahari dan bulan.. Memang kisah penyiasatan yang mengujakan untuk dibaca.. Selain fakta sains, ada juga disediakan kuiz untuk pembaca menjawab... Sambil berhibur, pembaca boleh juga belajar..

Sha baca dan selesai pada 22.11.2019..

Sha pinjam buku Perpustakaan Negara Malaysia..
Published April 2015 by Anjung Taipan Sdn. Bhd.

13 comments:

  1. not reading its comic but anime sy follow hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. anime ada juga tengok tapi tak follow sangat..

      Delete
  2. Saya suka tonton cerita Detektif Conan. Tapi tak pernah jumpa pula komik ni.

    ReplyDelete
  3. tak pernah baca komik conan ni...tp dulu selalu tgk kartun nya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kartunnya memang best.. Sha pun kebetulan je terjumpa komik nie..

      Delete
  4. Akak suka semua! Komik, kartun, telemovie dia yang Shun Oguri jadi Conan pun akak suka.

    ReplyDelete
  5. Peminat det conan mesti suka baca komik ni

    ReplyDelete
  6. xpenah bc komik kalu tgk anime tu ada laa juga hehe

    ReplyDelete
  7. suka tgk conan.. menarik komik

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »