Tuesday, November 12, 2019

Novel | Aku Sarau (Magic Bean #19) oleh LeAlterEgo

Assalamualaikum..
Hye semua..

Menghimpunkan 28 cerita seram pelbagai kisah oleh seorang penulis, Aku Sarau memberikan pengalaman yang berbeza buat Sha sebagai pembaca.. Sha tidak membaca novel ini secara terus-terusan.. Bila sampai part yang agak mengganggu Sha akan berhenti.. Kemudian sambung semula.. Novel paling lama Sha nak habiskan bacaan sebab himpunan cerita yang banyak dalam ini.. Bermacam-macam pengalaman penulis kongsikan mengenai cerita seram.. semuanya berdasarkan kisah benar dan ada pengajaran yang diselitkan penulis dalam setiap cerita..

Sha baca pada 07.11.2019 dan selesai pada 11.11.2019..

Koleksi peribadi Sha..
Published 2019 by Kadokawa Gempak Starz

13 comments:

  1. dana suka baca cerita seram tapi tak suka yang kulit buku tu gambar seram hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. kebanyakkannya buku seram, covernya memang seram..

      Delete
  2. kemain kuning pelam tu . Sedap tu sambil membaca layan buah-buahan atau kudapan yang lain .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sha emmang kena berkudap-kudapan kalau membaca.. hehehe

      Delete
  3. Part agak mengganggu tu? seram sangat ke?
    Mangga tu agak menggangu Mrs. A adoiii!!! hiks!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab cerita dia berdasarkan pengalaman sebenar jadi lebih menimbulkan rasa meremang bila dibaca.. hehehe..

      Delete
  4. Dah lama tak baca cerita seram. Tapi hirisan mangga tu ...aummm menyeramkan....sedap tu sis !

    Saya follow sini :)

    ReplyDelete
  5. Tak berani pulak nak baca cerita genre seram² ni Kak Sha

    ReplyDelete
  6. tu laa walaupun lelah sy habis kn jg hahaha

    ReplyDelete
  7. kalau kisah benar memang seram la nak habiskan bacaan.

    ReplyDelete
  8. Saya minat baca genre macam ni tapi kalau tengok cerita tak minat.

    ReplyDelete
  9. dok nampak mangga manis tu hihih...kita ni kan kalau dah suka membaca..semua genre buku kita nk baca kan..yg penting minat..JM tau..membaca jambatan ilmu tapi adeh!! bila nk start membaca jek..mula rasa mengantuk..kalau leh layan cite koya berjam jam pun x pe

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »